VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vařeka: Obsazení funkce takto složité organizace je nutně personálním oříškem

Příbram - Starosta Příbrami Jindřich Vařeka reagoval na vyjádření odvolané ředitelky Centra sociálních a zdravotních služeb města Příbrami Jitky Šperkové

3.12.2015
SDÍLEJ:

Příbramský starosta Jindřich Vařeka.Foto: Kateřina Chourová

Vážení spoluobčané,
odvolaná ředitelka Centra sociálních a zdravotních služeb města Příbram ve své informaci občanům sděluje, že se původně ke svému odvolání nechtěla vyjadřovat, avšak po zveřejnění článku na oficiálních stránkách města Příbram svůj postoj přehodnotila. Pro pořádek, celé znění tohoto „článku" uvádím níže:

„Ředitelka centra Ing. Jitka Šperková se nedohodla s vedením města Příbrami na dalším pokračování ve své funkci. Dne 30. 11. 2015 byl pracovní poměr ředitelky zrušen, a to ve zkušební době. Rada města dne 1. 12. 2015 dočasně do funkce ředitele centra jmenovala Mgr. Dušana Strakulu, který již tuto organizaci vedl od března do června letošního roku. Nový ředitel bude centrum vést dočasně na dobu určitou, a to do 31. 1. 2016".

Mohu jen spekulovat nad tím, co přimělo paní Ing. Šperkovou k tak ostré reakci na naprosto neutrální sdělení. Je mi velmi nepříjemné, že jsem byl donucen k následující reakci, která věc dále vysvětluje. Paní Ing. Šperkové byl zrušen pracovní poměr v rámci její zkušební doby z následujících důvodů:

V tuto chvíli v rámci Centra sociálních a zdravotních služeb funguje následujících 6 středisek: Domov seniorů, Pečovatelská služba, Azylový dům, Sociální poradna, Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, Městské jesle a rehabilitační stacionář.

Prvním krokem, který jsme od nové ředitelky očekávali, byl audit poskytování sociálních a zdravotních služeb a návrh řešení vedoucích k jejich zlepšení. Dodnes (tedy ani po třech měsících) po něčem takovém ani vidu ani slechu.

Je smutnou skutečností, že paní Ing. Šperková poprvé navštívila azylový dům a městské jesle až po urgenci a věřte, nevěřte, ve výsledku dva a půl měsíce poté, co byla jmenována. Taková věc se obvykle činí hned v prvních dnech po nástupu do funkce.

Paní Ing. Šperková ve svém otevřeném dopise píše, že na svá pochybení nebyla upozorňována. Není to pravda. Osobně jsem se zúčastnil jednání, ve kterém se probíraly následující případy:

Případ poškozené pracovní obuvi – Dne 8. 9. 2015 byl paní ředitelce nahlášen požadavek na výměnu poškozené pracovní obuvi u jednoho ze zaměstnanců Centra. Kompetence k rozhodnutí tak „závažné" události příslušné vedoucí střediska nebyla udělena. Dne 25. 9. 2015 byl tento požadavek znovu písemně urgován. Na poradě vedení 20. 10. 2015 byl požadavek opětovně urgován. Až týden poté obdržela pracovnice novou obuv. Vyřízení případu utrženého sandálu tedy zabralo téměř dva měsíce a dostalo se až ke starostovi města.

Případ rozbitého počítače - Požadavek na opravu počítače z 18. září 2015 po všech urgencích dodnes nebyl vyřešen, a to máme prosinec.

Případ rozbitého technického zařízení - Opakovaně byl hlášen nefunkční stav sporáků v kuchyňkách pro klienty azylového domu a náprava nastala až po opětovných urgencích a s odstupem týdnů, nikoli hodin či dnů.

Případ štěnice – Počátkem září se v jednom našem zařízení vyskytly štěnice. Během několika hodin pan Strakula písemně zpracoval návrh postupu, který zahrnoval okamžité zakoupení značkového parního čističe /Karcher/, který byl skladem. Po několika poradách došlo nakonec k zakoupení jiného čističe (třikrát dražšího), a to v polovině října!!! Štěnicím mezitím narostly rohy a tykadla…

Uvedené, namátkově vybrané případy, jsou některé přihlouplé a jiné vážné. Viďme však za nimi zoufalost pracovníků, kteří se těmito hloupostmi museli opakovaně a marně zabývat, a to na úkor práce s klienty. Neschopnost rozdělit kompetence svědčí o tom, že paní Ing. Šperková se projevila jako osoba bez elementárních manažerských schopností, které jsou základním předpokladem výkony takto významné funkce. Stejně tak mne zaráží, že po její činnosti nezbyl jediný dokument, který by ona sama zpracovala. Ve svém dopise se bývalá paní ředitelka ohání svými zásluhami za podání žádostí k dotacím. Úplně stejnou zásluhu na tom mám i já jenom proto, že jsem zrovna starosta.

Paní Šperková dále píše: „Odvolána jsem byla s odůvodněním, že tři mé kolegyně (z celkového počtu 160 zaměstnanců) nesouhlasí s mými kroky".
Oni tři pracovníci, ze 160, o kterých byla zmínka, jsou 3 vedoucí středisek z celkového počtu 6, kteří v mé kanceláři prohlásili, že půjdou buď oni anebo paní Šperková.

Dále paní Ing. Šperková uvádí: „Dospěla jsem sama i k závěru, že pan Strakula nemá předpoklady ani pro zastávání funkce Manažera kvality a řízení služeb a proto jsem se rozhodla ukončit s ním pracovní poměr ve zkušební době. Následně jsem byla odvolána"…

Toto tvrzení má malý, avšak podstatný zádrhel. Paní Ing. Šperkové byl zrušen dne 30. 11. 2015 pracovní poměr a ona následně, snad jako akt pomsty, (jinak si to vysvětlit neumím), zrušila o několik hodin později ona pracovní poměr panu Mgr. Strakulovi, který byl v té době na nemocenské, čímž vědomě způsobila administrativní problém, kvůli kterému se musela mimořádná rada města sejít znovu, a to hned na druhý den. Výše popsané jen potvrzuje, že naše rozhodnutí zrušit paní Ing. Šperkové pracovní poměr bylo více nežli správné.

Obsazení funkce takto složité organizace je nutně personálním oříškem, což jsme si od samotného počátku plně uvědomovali. Sám mám s obsazováním pozic ve vrcholném managementu firem své zkušenosti. Jako příklad mohu uvést obsazování funkce obchodního ředitele nebo ředitele marketingu ve firmě RAVAK, kde se nepodařilo i přes spolupráci s těmi nejlepšími personálními agenturami tato místa obsadit ke spokojenosti všech po několik let. Každý, kdo má jakoukoli zkušenost s řízením organizace ví, že klíčovým problémem u každého nového projektu je nalezení schopného člověka, který bude schopen myšlenku realizovat. I v tomto případě budeme o nalezení správného řešení nadále usilovat.

Závěrem pevně doufám, že odvolání paní Ing. Šperkové se všech, kteří sociální a zdravotní služby využívají, dotknou v tom směru, že pružnost a sociální přistup k lidem zvítězí nad byrokracií. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram

Autor: Redakce

3.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Starosta Zálezlic Jiří Čížek.
61

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

FOTO, ANKETA: Hlasujte o miminko týdne

Příbram - V lidském životě je řada krásných chvil. Tou nejkrásnější a nejšťastnější je jistě narození zdravého miminka. A stojí za to zaznamenat.

Okresní fotbal na Příbramsku ožívá pohárem

Příbramsko - O víkendu 19. a 20. srpna vstupuje do nového ročníku okresní fotbalová sezona na Příbramsku. První soutěžní zápasy budou tradičně odehrány v úvodním kole poháru.  

Povodeň 2002: V Sedlčanech se škody vyšplhaly na desítky milionů

Sedlčany - Vzpomínky na události před patnácti lety pro Sedlčanské nejsou vůbec příjemné. Povodeň v roce 2002 zaplavila část města. V tom roce byly tenisové kurty těsně před dokončením a před předáním. Naráz se ocitly úplně pod vodou. Na povodeň doplatila celá údolní niva od zahradnictví v Nádražní ulici, které bylo úplně vyplavené. Stejně tak tristní pohled byl na areál chovatelů, objekt stavební firmy, na uhelné sklady. Zatopený byl Kovošrot, u něhož se utrhla a odplavala lávka přes Mastník.   

Předzahrádky restaurací jsou terčem kritiky

Příbram /FOTOGALERIE/ -  Třetí měsíc platí zákaz kouření v prostorách restaurací. Zapálit si cigaretu u piva či po jídle je možné jen venku. Předzahrádky snad nikdy nebyly tak obsazené jako letos.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení