Po slunečném počasí při úvodním klání v Kamýku čekaly tentokrát na bikery velmi nevlídné povětrnostní podmínky - chladno, déšť a silný vítr.
Na okruhu, jehož tradiční náročnost tentokrát ještě zvýšil měkký terén, došlo jen k nepříliš výrazným změnám proti skutečnostem, které naznačil úvodní závod. Některé z nich ovlivnily faktory technické – například to, že Martin Voltr (Kraken Team) z Dobříše se již naučil zacvakávat do pedálů, a tak do cíle přijel už jen se čtyřicetisekundovou ztrátou za suverénní vítězkou kategorie žáků a žákyň do devíti let (M09) Eliškou Flosmanovou (DA-BA - Basic Team) z Olbramovic, ale zato o tři minuty dříve než třetí Pražan Filip Kašpar (SP Kolo).
Nejrychlejší dívkou v kategorii M14 byla opět Anna Drdová (Kraken Team), která již také jela celý závod zakufrovaná a více než polovinu z něho držela kontakt s druhou z žen, Olgou Čechovou (Central Bike Team) z Kamenice.
Pro prvenství v úvodní jízdě dne si naprosto suverénně dojela Jitka Debnárová (Kraken Team), která čtyři náročné okruhy zvládla za 31:50 min.
Vítěz kategorie žáků Josef Jelínek (Auto Combi Team) z Kutné Hory byl na trati takřka o tři minuty déle než zmíněná dobříšská učitelka. Druhý v kategorii M14 skončil vedoucí závodník celkové klasifikace Dominik Vrána (SP Kolo) a na čtvrtém místě dojel lídr letos zatím nevypsané divize mladších žáků David Novák (DA-BA - Sport Team) z Bystřice.
V druhém souboji o pohárové body ve Velké ceně Řeznictví Starostová dojeli na prvních třech místech stejní závodníci jako před týdnem.
Tentokrát Jiří Chyba (Rubena Specialized Team) ujel svým soupeřům již na počátku třetího okruhu a do cíle dorazil v čase 57:22 min s náskokem skoro čtyři a půl minuty.
O náročnosti okruhu svědčí fakt, že třicetiletý Pražan si v průběhu závodu odpustil své pověstné průpovídky při průjezdu cílem. Pouze na konci pátého z devíti okruhů prohodil směrem k rozhodčím: „Dneska to utíká pomalu!“
Od druhého okruhu, tedy celkem šest kol, jezdila za nejlepším elitním mužem dvojice vedoucích cyklistů obou zbývajících kategorií, veterán Viktor Zapletal (Rubena Specialized) a dorostenec Vojtěch Papež (TJ Start Lukavec), člen jihočeského Sportovního centra mládeže, který cílem projel přesně po třech čtvrtinách hodiny.
Na druhém místě mezi muži staršími než čtyřicet let skončil dobříšský biker Roman Zíbr (Kraken Team), kterému se tentokrát vyhnuly technické problémy a poprvé v životě tak stanul v čele celkové klasifikace Povltavského bikerského poháru.
Mezi dorostenci dojel jako druhý kadet Jan Mařík (CT Budvar) z Poříčí nad Sázavou. Třetí místo obsadil nejmladší startující v této kategorii, Matouš Gramblička z Bukové, člen Kraken Teamu, jehož mladí i dříve narození závodníci jsou zařazeni do projektu Škola sportu DA-BA.
V elitní kategorii mužů skončil na druhém místě František Lojín (Kraken Team) z Rosovic, který tentokrát na blátě ujel čerčanskému Markovi Tupému (Česyk) již před polovinou závodu.
Nejlepší ze Žabáků, Petr Bartoš (PBR - Team DA-BA), skončil na místě sedmém.
Asi největší pozornost na sebe v průběhu závodu přitahoval nováček v barvách pořadatelského týmu Petr Flosman z Olbramovic, který si nemohl vybrat pro svou premiéru náročnější trať. Ale rval se s ní opravdu statečně, stejně jako vítěz divize Hobby, bystřický Martin Novák (DA-BA - Sport Team).
Seriál skončí v Dobříši
Třetí závod horských kol, jímž končí první semestr Bikerského poháru 2009 a první polovina Bikerské ligy 2009, se koná v neděli 22. března na zcela novém okruhu. Ten bude vytyčen v blízkosti dobříšské střelnice na lesních cestách a ve volném terénu, převýšení je přibližně dvacetimetrové.
Standardní (základní) délka okruhu je 1500 metrů. Konkrétní vzhled tratě se od standardního, především s ohledem na aktuální povětrnostní podmínky, které ovlivňují kvalitu terénu, může lišit až velmi výrazně.
Tato skutečnost proto rozhoduje o celkové délce závodu - žáci a ženy by měli absolvovat závod dlouhý 20 až 25 minut, dorostenci a veteráni jedou přibližně o deset minut déle a klání elitní kategorie mužů by svou délkou nemělo překročit 50 minut. Za příznivého počasí a při standardní délce tratě pojede kategorie M09 (žáci a žákyně od sedmi do devíti let) dva okruhy, pro kategorie M14, W99 bude závod vypsán na pět okruhů, dorostenci (M18) s veterány (M99) pojedou devět okruhů a elitní muži (M39), příp. společně s tzv. vrcholovými juniory a kadety, odstartují do závodu na 13 okruhů.
Konkrétní počet okruhů jejich závodu v daném závodním dni bude jednotlivým kategoriím vždy sdělen na konci druhého okruhu na základě výpočtu předpokládané délky závodu podle času spotřebovaného vedoucími závodníky na ujetí prvních dvou okruhů.
Rámcové závody dětí ve věku do tří, šesti a devíti let se konají v blízkosti cíle nebo na části okruhu hlavního závodu a měří od padesáti do 500 metrů, mládež ve věku do dvanácti a patnácti let absolvuje zpravidla závod na jeden až dva okruhy, v některých případech společně s bikery kategorie nejmladších žáků, žáků a žen.
Přihlášky k závodu se přijímají v době od 10.00 do 10.30 hodin poblíž místa cíle, k němuž se přijíždí nejlépe po asfaltové silnici ze severozápadního okraje Dobříše (odbočit při výjezdu z města z výpadovky na Hostomice vpravo - podle speciálních zelených tabulek).