Workshop se uskuteční ve středu 12. dubna v pražském Impact Hubu od 9 do 13 hodin a je určen například pro zástupce neziskových organizací, kulturních zařízení i státní správy a podnikatele. Zájemci o účast se musejí dopředu registrovat ZDE.

„Ono je to poměrně jednoduché si na otázku Proč novináři o něčem nepíší? Odpovědět. Je to proto, že doručená tisková zpráva novináře nezaujme. Právě tohle chceme trochu pomoci těm, kteří se snaží, ale jejich snaha nevede ke kýženému cíli. Tedy aby o jejich akci projevili novináři zájem," řekla Zlata Jílková, bývalá novinářka, dnes majitelka komunikační agentury. Mediální komunikaci se věnuje 11 let a spolupracuje s menšími i větším firmami, divadly, knižními nakladatelstvími, hudebními festivaly i osobnosti.

Zlata Jílková (vlevo) a Judita Matyášová.Zdroj: archivNovinářka Judita Matyášová se specializuje na kulturu. Dlouhodobě se věnuju vyhledávání příběhů Čechů, kteří odešli nebo emigrovali v první polovině 20. století. Na toto téma napsala knihu Přátelství navzdory Hitlerovi a scénář k filmu Na Sever.

„Chceme účastníkům ukázat, jak funguje novinář. Co ho zaujme a co ho naopak spolehlivě odradí. Učíme je umění zkratky, aby pochopili, že není třeba psát sáhodlouhé tiskové zprávy a posílat padesát fotek. Na našem workshopu si vyzkouší, jak se píše titulek, dostane zpětnou vazbu nejen od nás, ale také od ostatních účastníků a dozví se spoustu konkrétních tipů z praxe. Třešničkou na dortu jsou naši hosté. Na každý seminář přijde zkušený český novinář nebo fotograf, který účastníkům řekne, jak to vypadá v praxi. Nyní přijal pozvání dlouholetý novinář, středočeský krajský šéfredaktor regionálních Deníků Jiří Macek," uvedla Judita Matyášová.

Čtěte také: Zemřel odborník na kavkazské jazyky Václav A. Černý