Podle mluvčího Metrostavu Františka Poláka pokračuje také geomonitoring, který zkoumá širší okolí propadu. Podle Poláka průzkum prokázal, že příčinou havárie bylo nestabilní podloží. "Podařilo se kontaktovat i pracovníky, kteří v roce 1968 komunikaci stavěli, a bylo potvrzeno, že v daném úseku byla řada kaveren, které byly sanovány tehdy dostupnými metodami," uvedl Polák.
Kvůli propadu byla také přerušena ražba tunelu metra, která se v místě dělá pomocí razicího štítu. Ražbu preventivně zakázal báňský úřad. Podle Poláka to ale termín dokončení stavby neovlivní. Metro by v těchto místech mělo začít jezdit zhruba za dva roky.
Práce na opravě silnice by mohly být hotovy do konce týdne. V místě je stále odkloněna automobilová doprava ve směru z centra a zcela zastaven provoz tramvají.

Silnice u křižovatky Evropské a Horoměřické ulice se propadla v neděli před polednem. Nikdo nebyl zraněn. Policie případ vyšetřuje kvůli podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.
Trasa A pražského metra, která nyní končí ve stanici Dejvická, má po prodloužení vést až do Motola. Jedna z nových stanic má vzniknout právě nedaleko propadu.

V Praze se v minulých letech propadla zem při výstavbě tunelového komplexu Blanka, který rovněž staví Metrostav. Dvakrát se tunel propadl v roce 2008 ve Stromovce, před dvěma lety pak nedaleko od Pražského hradu. Metrostav za to dostal milionovou pokutu od Českého báňského úřadu, dalších asi 9,56 milionu korun zaplatil Praze.

Čtěte také:

Primátor Svoboda: Ražba metra za kráter na Evropské nemůže

Propad silnice na Evropské: kdo za něj může?