Poněvadž tato funkce je novinkou, oslovil Nymburský deník slečnu Noemi a požádal ji o bližší vysvětlení. Noemi souhlasila, a tak jsme se dozvěděli, že impuls k vzniku této pozice dali sami studenti, když se na Noemi obrátili se svými, zejména studijními problémy jako na starší spolužačku, která se věnuje psychologii, a chtěli znát její názor. Pak už byl jen krok k tomu, aby bývalá studentka školy spolu s ředitelem gymnázia Jiřím Kuhnem promyslela koncepci funkce tutora. Noemi zahájila celoroční praxi na gymnáziu v prosinci.
Co vlastně bude řešit? „Jedná se o pomoc a oporu starších studentů mladším kolegům především při řešení jejich studijních potíží, ale i osobních problémů, která funguje v řadě zemí. Neznamená to, že jim budu jako studentka psychologie poskytovat odborné rady, ale můžu být úspěšným prostředníkem mezi nimi a učiteli, speciálním pedagogem a dalšími odborníky. Já budu žákům naslouchat, budou-li chtít. Jsem pro ně vzhledem k věku důvěryhodná osoba," vysvětlila Noemi.
'Trénink' se sourozenci
Prakticky to vypadá tak, že v současné době Noemi mapuje ve spolupráci se speciálními pedagogy školy formou besed v jednotlivých třídách, volitelných přednášek i individuálních konzultací, s jakými problémy se žáci ve škole i doma potýkají, jak se psychicky cítí. Od toho se odvinou další možnosti spolupráce i další vzdělávání.
Noemi je ve škole pro studenty každý pátek, studenti se s ní mohou domluvit i na jiném termínu. Vzhledem k tomu, že má čtyři mladší sourozence, je zřejmé, že dokáže právě s dětmi a mladými lidmi dobře komunikovat.
Čtěte také: Pedagožka z Příbramska napsala knihu, pojmenovala ji Diagnóza: Učitelka