Při rekonstrukci stavbaři upravili za 251 454 745 korun bez DPH železniční spodek i svršek, mosty a propustky, sanovali kolejové lože, zmodernizovali nástupiště ve vybraných zastávkách a obnovili jejich osvětlení, vyměnili nevyhovující konstrukce železničních přejezdů, z nichž některé dovybavili zabezpečovacím zařízením.

„Přínosem provedených úprav na trati z Prahy do Čerčan a Dobříše je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti. Cestující zajisté potěší i zkrácení jízdních dob," uvedl Pavel Surý, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty.

Modernizace Posázavského pacifiku se odehrála pro zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy, odstranění propadů rychlosti, zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.

Příklad současného a navrženého grafikonuNynější jízdní řád 2015/2016: Čerčany odj. 8.06/16.06 - Vrané nad Vltavou příj. 9.31/17.29. Doba jízdy 1,25 a 1,23 hod.

Nový jízdní řád 2016/2017: Čerčany odj. 8.07/16.07 - Vrané nad Vltavou příj. 9.30/17.30. Doba jízdy 1,23 a 1,23 hod.

Čtěte také: Cena nádražních budov je pro obce moc vysoká, proto chátrají a pustnou dál