Ten dlouho hledal vhodnou právní formu pro novou agenturu, která má dohlížet na citlivý rozvoj turistického ruchu v Brdech. Náměstek středočeské hejtmanky Vít Rakušan už dříve řekl, že Krajský úřad fandil tomu, aby projekt vznikl zespoda, to se ale ukázalo jako nemožné. Vznikla prý nesmyslná konkurence a přetahování se, a proto se kraj rozhodl do situace v Brdech vstoupit.

Destinační management má rozvíjet oblast, popularizovat ji tak, aby byla vnímána jako turisticky atraktivní.

CHKO Brdy.Zdroj: DeníkStředočeský kraj slibuje investovat do agentury pro Brdy a Podbrdsko 600 tisíc korun, což je prý trojnásobek toho, co se dává do jiných obdobných managementů.

Nyní podle Rakušana nadešel čas na oslovení všech partnerů v regionu, tedy obcí a jejich svazků, místní akční skupiny, orgánů CHKO Brdy či Vojenských lesů a statků. Proto se náměstek už pře několika dny vydal na návštěvu Podbrdska.

„Začali jsme především s místními starosty o tom, jak se oni dívají na krajský záměr zřídit destinační management. Pracovní název je zatím Turistická oblast Brdy a Podbrdsko,“ uvedl Rakušan s tím, že se jedná o poměrně velké území a oblast by měla splňovat především to, že se najde základní lokální shoda a vytvoří se základní strategie. Poté vznikne lokální subjekt, na který kraj slibuje minimálně v prvních letech výraznou měrou přispět finančně. Kraj navrhuje také příspěvkový řád, kde by obec přispívala 10 korunami za každého obyvatele.