Například Příbramák Honza píše: „Proč jsou silničky tak úzké? Proč jsou chodníky tak strašně široké? Chápu, vozíčkáři musí také jezdit, maminky s kočárky, ale cca 4 metry? Proč jsou kanálové vpusti ve vodováze a ne ve sklonu vozovky? Jakmile do něj vjede každé vozidlo, tak bude do půlroku silnice opět rozkopaná.“

V kontrastu se širokými chodníky se lidé podivují nad úzkou silnicí.

„Šli jsme kolem s rodinou a jen jsme zírali. Nechápu toto rozhodnutí takto pitomě zúžit tuto vozovku. Nedovedu si představit, jak bude třeba Haňáček zatáčet do masny, za ním asi tak pět aut a najednou pojede sanitka nebo hasiči. To jako tu kolonu přeletí nebo si ostatní řidiči poničí svoje plechový miláčky o ty nesmyslný obrubníky? Ne, celkovou koncepci tohoto návrhu naprosto nechápu,“ diví se v přípěvku Honza.

Diskutéři se v příspěvcích obracejí na městského architekta Víta Kučeru, který měl vzhled náměstí projektovat. Vít Kučera se ale kritice pouze na svou osobu brání.

„Předem bych asi měl vysvětlit, že otázky patří autorovi projektu, tedy firmě Valbek. Můj podíl na náměstí spočíval ve specifikaci a definování zadání a následné koncepční studie. Ta byla podnětem pro následný projekt. Do něj se promítla pouze částečně,“ reaguje Vít Kučera.

Původní vize měla podle Kučery znamenat vrácení náměstí do historické podoby. Tedy jednolitou kamennou dlažbu bez stop ulice Milínské, která přes něj plyne a z náměstí ubírá celou východní část. Silnice měla být vyznačena pouze patníky a nízkými obrubníky tak, aby byl na náměstí preferován chodec.

„Toto tedy zřejmě bylo pro projektanta argumentem pro zúžení komunikací na nejmenší normovou šířku a zavedení pěších ostrůvků doprostřed komunikace, aby se chodec mohl bezpečně zastavit při přecházení frekventované vozovky. Pro serióznost by bylo potřeba se s dotazem obrátit na projektovou kancelář Valbek nebo na investora - Ředitelství silnic a dálnic,“ navrhuje Kučera s tím, že pokud jde o osazení kanálů, bude prý jistě ještě upraveno.

Jak se Vítu Kučerovi okolí náměstí líbí? „Jsem spokojený jako každý běžný občan. Účet mám v Komerčce a domů jezdím přes Dlouhou ulici. Doufejme, že stavařům vydrží počasí a nasazené tempo až do konce stavby, abychom svátky mohli prožívat bez dopravních komplikací,“ dodal Vít Kučera.