„Na průtahu městem komunikace I/19 jsou práce ve skluzu zhruba 14 dní, kdy devět dní vzniklo již na druhé etapě v důsledku pozdního přeložení telekomunikačních kabelů," informoval březnický starosta Petr Procházka.

Také na další, již třetí etapě, vznikly nepředpokládané stavební práce v důsledku nízké únosnosti terénu.

Petr Procházka. Zdroj: Kateřina Chourová„Projekt předpokládal odtěžení dlažebních kostek, následné přehutnění pláně, na které bude vytvořena nová vozovka, tedy oproti předchozím etapám, nebude odtěženo podloží do hloubky zhruba jednoho metru. Terén ale ani v tomto úseku nemá požadovanou nosnost a je tedy odtěžení a následná sanace nutná. Kromě časové náročnosti je zde i velký nárůst investičních prostředků," dodal starosta.

Přes zmíněné obtíže trvá zatím investor průtahu městem, kterým je Ředitelství silnic a dálnic ČR, na dodržení původního harmonogramu ukončení prací.

Řidičům tak ještě po několik týdnů zkomplikují jízdu uzavírky v některých částech města.

Na opravu „devatenáctky", čekali místní obyvatelé přibližně tři roky. Její oprava má odhadem vyjít na zhruba 40 milionů korun.

Oprava hlavního tahu v Březnici koncem srpna 2016.Zdroj: Deník/kateřina Chourová