Také jste jako hospitalizovaní pacienti příbramské nemocnice vyplňovali dotazník? Ne každý je toho při zdravotních potížích schopen, přesto jej v posledním průzkumu vyplnilo 833 pacientů.Ředitel projektu Kvalita očima pacientů Tomáš Raiter při prezentaci výsledků průzkumu.Zdroj: Markéta Jankovská

Empatie, pohodlí, péče, zájem, vysvětlení zdravotního stavu, komunikace s lékaři a sestrami, nejen to opět po roce a půl vyhodnotila anketa Kvalita očima pacientů. Jak si stojí příbramská nemocnice? „S jednotlivými odděleními jsme denně ve styku a moc dobře víme, kde to šlape jako hodinky a kde to skřípe," říká zástupce ředitele pro zdravotní péči Petr Polouček. Zmíněnou analýzu hodnotí jako sofistikovanou, s vypovídající hodnotou a říká, že se nemocnice snažila, aby pacientům s vyplňováním nepomáhali zdravotníci, jako se dělo v minulosti.

Nemocnice se zapojuje do ankety od roku 2007. Seznámit personál s výsledky pravidelně přijíždí Tomáš Raiter. „Do příbramské nemocnice jezdím rád, protože patří mezi nemocnice, které s výsledky průzkumu opravdu pracují a nemají je jen jako alibi pro zákonem danou nutnost sledovat spokojenost pacientů," uvedl prezentaci Tomáš Raiter, ředitel projektu Kvalita očima pacientů.

Ve srovnání s výsledky průzkumu 2014 se spokojenost ve většině ohledů na grafu posunula o kousek dopředu, jako například důvěra k ošetřujícím sestrám, respekt a ohled na pacienta. O něco horší je například způsob komunikace lékaře před pacientem či skutečnost, že pacient často ani svého ošetřujícího lékaře nezná. Zdravotnický personál v sále příbramské nemocnice při předávání certifikátu Spokojený pacient.Zdroj: Markéta Jankovská

Více spokojenosti pacientů patří podle grafu rehabilitaci, gynekologii, významný skok dopředu patří interně IV a interně I. Menší spokojenost graf ukazuje také nečekaně u porodnice, kde se v celorepublikovém hodnocení podle Tomáše Raitera projevují poporodní emoce a není tedy na místě vnímat kvalitu příbramského oddělení za nižší.

Krok dozadu ve spokojenosti pacientů podle grafu udělala ortopedie II a chirurgie. V celkovém hodnocení projektu si ale příbramská nemocnice drží významně nadstandardní rating v rámci republiky. Certifikát Spokojený pacient si tak v úterý spokojeně převzal ředitel nemocnice Stanislav Holobrada a přiznává, že nedostatky v komunikaci lékařů s pacienty přetrvávají.

„Je to určitá nemoc v celé republice a náprava je dlouhodobý proces. Schopnost komunikace lékaře s pacientem je i naším kritériem při přijetí lékaře, ale na prvním místě je sehnat lékaře. Pak teprve je možné je k tomu vychovávat," nepopírá Holobrada nedostatek doktorů v některých oborech. Ve kterých? A jak mají nespokojení pacienti efektivně postupovat při stížnostech? To se dočtete v zítřejším vydání v rozhovoru se Stanislavem Holobradou.