A kdo si prý počká do února, může se dočkat ještě nižších cen. „Musíme jít s cenami dolů, abychom se vůbec zimního zboží zbavili. Kvalitní české zboží lidé pomalu přestávají kupovat a raději chodí utrácet za stále dražší nekvalitní zboží do vietnamských obchodů, kterých je tu už víc než dost,“ svěřila se majitelka obchodu v Pražské ulici v Příbrami Ilona Ulmanová. Kabát, do kterého se Ludmila z Příbrami zamilovala, stál na podzim osm tisíc. Počkala si a neprohloupila. „Dostala jsem nějaké peníze pod stromeček, něco jsem si připlatila a ještě navíc se slevou jsem ho koupila za pouhých pět a půl tisíce,“ zaradovala se.
Skutečnost, že by stejný kabát v únoru mohl stát i polovinu, považují obchodníci za nešťastnou.
„Některým lidem to ale ještě nestačí a chtějí po nás, abychom byli stejně levní, jako v nákupních centrech, kde se prodává oblečení z východu. Kvalitní český výrobek ztrácí pro zákazníky hodnotu. Raději utrácejí své vydřené peníze za zboží, které jim vydrží pár měsíců,“ řekla obchodnice s oděvy z Pražské ulice v Příbrami Ilona Ulmanová.
Především ceny oblečení, elektrospotřebičů a hraček se po Štědrém dnu výrazně propadly.
Různé slevy a totální výprodeje mají ovšem také své stinné stránky. Co se totiž na první pohled může zdát jako velice výhodné pro zákazníka, bývá podle odborníků předností hlavně pro obchodníky. Už před Vánoci kontroloři v některých obchodech odhalili nepoctivce, kteří zboží nejprve zdražili, aby ho posléze zlevnili a udělali z něj akci.
„Někteří obchodníci takto opravdu postupují. Zákazník by si proto měl v obchodě pečlivě prohlížet značení zboží. Měla by na něm být uvedena cena před slevou i po slevě,“ upozornila Ivana Picková ze Sdružení ochrany spotřebitele.