„Další zdržení nezpůsobilo jen vyvlastňovací řízení, ke kterému bylo nutné přistoupit ve třech případech prostřednictvím Stavebního úřadu ve Voticích a kdy odvolání řeší Krajský úřad. Zahájení výstavby se odkládá především proto, že prošla i senátem novela zákona o životním prostředí, která řeší mimo jiné posouzení vlivu stavby na životní prostředí – takzvaná EIA. Tuto povinnost vyvolala další směrnice Evropské unie," řekl senátor. Ten vysvětlil, že EIA byla vydána k této stavbě podle určitého zákona, nyní se však musí přehodnotit z hlediska jarního a podzimního průzkumu migrace živočichů. „Tím se realizace stavby oddálí. Jarní migrace živočichů se teď zachytit dá, ale podzimní průzkum je možný udělat až v posledních měsících roku," upozornil. „Z toho je jasné, že tuto etapu výstavby nebude možné letos zahájit a dál tu budou umírat lidé," podotkl.

„Osobně se angažuji v tom, aby Ředitelství silnic a dálnic tento biologický průzkum zpracovalo, respektive hledá se spíš cesta, zda tyto informace již v nějaké formě neobsahoval původní materiál a nebylo jej možné pouze doplnit," dodal.

Pro Středočeský kraj je velmi významnou výstavba dálnice D3. „V poslední době se hnuly ledy. Nedávno se účastnili jednání Ředitelství silnic a dálnic a výboru dopravy Středočeského kraje také projektanti a především starostové, jichž se může na trase stavba v oblasti Benešovska a Voticka týkat. Postupně dochází k vyjasňování řady připomínek, a to především obcí. Pokud se bude na přípravě dál intenzivně pracovat, mohlo by v příštím roce být vydáno stavební rozhodnutí s tím, že se nebude týkat jednotlivých etap, ale celé části od Miličína až do Jesenice u Prahy," informoval Burian. „To je pro mě dobrá zpráva. Proces přípravy je ale tak složitý a náročný, že zahájení stavby je plánováno kolem roku 2024," dodal realisticky. Marie Břeňová