Design vozů japonské automobilky Mazda je elegantní i sportovní současně. Platí to rovněž o novince CX-60. Sportovnost u ní zajišťuje třeba dlouhá kapota, štíhlý boční profil i úzké světlomety vpředu i vzadu. Všechny křivky na karosérii přitom plynou ladně, nenásilně…

Přesvědčit se o tom můžete při prohlížení snímků v naší fotogalerii.

O interiérech této značky by se daly psát diplomové práce. Osobně je, mezi značkami, které produkují vozy určené pro široké masy, pokládám za jasně nejlepší. Jak z estetického, tak i praktického hlediska. Zejména v případě exemplářů v nejvyšších stupních výbav (což byl také případ tohoto zkoušeného vozu) se navíc přidávají velmi kvalitní materiály a nápadité precizní zpracování.

Například na palubní desce byl textilní dekor sešit speciálním křížovým stehem, dokonalé řemeslné zpracování jsem obdivoval také u kovových ozdobných lišt na dveřích.

Videotest  českého prostředí si můžete prohlédnout zde:

Zdroj: Youtube

Pro řidiče je příjemné, že všechny důležité ovládací prvky jsou na správných místech a navíc v klasickém fyzickém provedení. Nejen panel klimatizace, ale také středový tunel obsahují tlačítka a otočné ovladače. To platí také o systému pro využívání funkcí multimediálního systému.

Na druhou stranu to neznamená, že by se Mazda zuby nehty držela starých principů. Například sedačka i volant se vám nastaví do správné pozice, když naklikáte do systému svoji tělesnou výšku. Také si díky kameře na palubní desce zapamatuje řidiče a vždy, když usedne ten který člověk na sedačku řidiče, upraví pozici podle jeho dřívějšího nastavení.

Mazda 6 se v současné generaci vyrábí již přes deset let. Stáří na ní vidět není
Auto z poctivé japonské školy, které navíc umí nestárnout: Test Mazda 6

Mazda CX-60 na délku měří čtyři a tři čtvrtě metru, což už ho řadí mezi větší rodinná SUV. To by mohlo slibovat velký prostor i vzadu, úplně pravda to však není. Větší dospělci se sem vejdou již bez rezervy před koleny.

Nabíjejte a budete jezdit levně

Kufr již má solidní kapacitu. Vadila mi jen absence schránky pod podlahou, kam by se daly uložit dobíjecí kabely.

Tato testovaná verze Mazdy CX-60 má totiž pohonné ústrojí typu plug-in hybrid. To znamená, že do její vysokonapěťové baterie se dá z elektrické sítě dobít téměř 18 kWh. Pouze na tuto zásobu energie auto umí ujet, jak jsem si ověřil v příjemných jarních teplotách v městském provozu, zhruba pět desítek kilometrů.

Pak už se do práce ve významné míře zapojí spalovací motor, kterým je zážehový atmosférický čtyřválec se zdvihovým objemem půltřetího litru. Dohromady spalovací a elektrické pohonné ústrojí disponují potenciálem 328 koňských sil, což znamená, že silnější Mazdu v současnosti nekoupíte. Navíc má také pohon všech kol.

Mazda CX-60 s řadovým vznětovým šestiválcem
Mazda vyvinula pro své rodinné SUV CX-60 nový diesel. Spotřeba příjemně překvapí

Bohužel sladění agregátů s převodovkou není úplně příkladné. Poměrně často, zejména při jízdě nízkou rychlostí posádka zaznamenala cukání a také se občas ozval zvláštní nepříjemný zvuk.

Plusy:
+ design
+ ergonomie a zpracování interiéru
+ možnost získání elektrických SPZ

Mínusy:
- sladění motorů a převodovky
- menší prostor na zadních sedadlech
- spotřeba po vybití baterie

Pokud se vydáte na delší trasu a začnete spotřebu měřit od okamžiku, kdy je už baterie vybitá, budete mít cíli na palubním počítači údaj o spotřebě kolem osmi až devíti litrů. Na dálnici pak apetit roste dokonce nad hranici 9 litrů.

Pokud budete chtít využívat ve větší míře sílu motorů, podvozek se tomu nikterak bránit nebude. I v rychlejším tempu auto příkladně neutrálně vykružuje oblouky, málo se naklání a neznejistí ani při náhlých změnách směru. Jen na brzdách je cítit přece jen větší hmotnost, která je dána zdvojením pohonného ústrojí v útrobách.

Lépe se Mazda cítí na vozovkách s kvalitním povrchem. Na těch proděravělých už může vinou tužšího naladění odpružení cestující trošku natřásat.

Základní technická data


  • Karosérie: pětimístné pětidveřové SUV
  • Motory/Spotřeba: Plug-in hybrid 2,5/328 koní 1,5 litru + 23 kWh, vznětový šestiválec 3,3/200-254 koní – 4,9-5,3 litru
  • Převodovka: osmistupňová automatická
  • Vnější rozměry: 4 745/1 686/ 2134 mm
  • Rozvor: 2870 mm
  • Zavazadlový prostor: 570-1726 l
  • Max. rychlost 200-219 km/hod
  • Zrychlení 5,8-8,4 s
  • Ceny: od 1 257 590 Kč