Nepoučený motorista by si změn, které se udály při modernizaci současné generace Mercedesů třídy A a B nejspíše ani nepovšiml. Proto je třeba upozornit, že novinka má teď mírně jiný nárazník, změněnou grafiku světlometů a rovněž upravenou masku chladiče.

Na to, jak nyní tyto modely vypadají, se můžete podívat do fotogalerie.

Z variant, které připravuje sportovní divize AMG, zmizela jedna třícípá hvězda. Tu na na kapotě nahrazuje právě logo se třemi písmeny firmy sídlící v německém městě Affalterbach.

Velkoprostorový model třídy B se upravoval v podobném duchu. U něj ale pochopitelně varianty AMG nehledejte.

Pod kapotou se stále nacházejí čtyřválce. Všechny ale mají menší či větší elektrickou pomocnou část.  V případě verzí A 180 a B 180 je pohonnou jednotkou zážehová přeplňovaná třináctistovka. Ta je sama o sobě schopná vyprodukovat 136 koňských sil a dalších 14 jí přidává startér-generátor. Ten je napojený na osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavu. Stejný agregát (ve verzích A 200 a B200) může být ale vyladěný na 163 "čistě benzinových" koní.

Mercedes-Benz třídy T ve verzi Marco Polo
Také nejmenší dodávka Mercedesu už je k mání ve verzi pro cestovatele

Zájemci o větší příděl síly z motoru můžou u "áčka" sáhnout po dvoulitrovém zážehovém čtyřválci. Ten už je v případě motorizace A 200 4 Matic, přípaně A 250 4Matic spojený s pohonem všech kol. K využití má řidič buď 190 nebo 225 koní. A k nim opět ještě onen 14koňový elektrický přídavek.

Také diesel…

Z nabídky nevymizel ani diesel. Agregát má čtyři válce, dva litry objemu a samozřejmě přeplňování. Je v nabídce ve třech výkonových verzích, které charakterizují spojení 180d, 200d a 220d. Nejslabší má výkon 118, prostřední 150 a nejsilnější 190 koní.

Čistě na elektřinu můžou desítky kilometrů jezdit verze, které mají na konci označení písmeno e. Jde o modely A 250e, případně B 250e.

Základ soustrojí pod přední kapotou tvoří opět výše zmiňovaná třináctistovka, které sekunduje elektromotor. Obě části mají shodný výkon (109 koňských sil) a dohromady tedy 218.

AMG SL je dnes poměrně univerzálním autem
Za volantem historicky nejsilnějšího AMG. Projeli jsme také nový Mercedes-AMG SL

Vysokonapěťová baterie má teď vyšší kapacitu 15,6 kWh a jen na elektřinu z ní lze ujet až osmdesát kilometrů.

Vrcholnými verzemi jsou pochopitelně ty od AMG. V tomto případě se z hlediska výkonu nic nezměnilo. Slabší A 35 má 306 koňských sil, silnější "šílených" 420. Vzhled obou vozů se sjednotil. Mají shodnou čelní masku i vyboulenou kapotu. Vzadu je lehce pozměněný spoiler. Silnější verze je stále k dispozici pouze s karosérií hatchback.

Zájemci o exkluzivnější provedení si můžou připlatit za speciální paket AMG Street Style Edition. Auto je pak lakováno šedou barvou a aerodynamické prvky jsou zvýrazněné oranžovou barvou. Tento odstín je pak využit rovněž v interiéru na prošití jednotlivých prvků čalounění.