Jedním z pneuservisů, kam zájemci míří pro lední gumy, je například Pneuservis Pája v Třebíči. Na nezájem zákazníků si rozhodně nemohou stěžovat. „Přezouváme úplně normálně, a to od osmi do sedmnácti hodin. Zrovna tady mám frontu asi pěti aut,“ komentoval situaci v pondělí dopoledne majitel servisu Pavel Bartůněk.

Stejné je to i v Urban Pneu v Pelhřimově. „Přezouváme dokonce i v sobotu. Máme teď opravdu hodně zákazníků. Třeba zítřek už máme úplně plný, takže objednáváme nejdříve za dva dny,“ hlásil vedoucí provozovny Václav Tajchl.

Ilustrační foto.
Na Vysočině už brzy zvládnou téměř tisíc odběrů týdně. Přibudou testovací místa

Naopak mírní pokles zákazníků zaznamenala havlíčkobrodská společnost Harbecar. „Autoservisy mohou normálně fungovat, takže i my nejsme výjimkou. Přezouváme, lidé se ozývají. Jen jsem si všiml, že poptávka je o trochu nižší než v předchozích letech,“ prozradil jednatel Harbecaru Petr Průša.

Menší zájem ale podle něj nemusí být kvůli koronaviru. „Zákonná povinnost mít zimní gumy skončila teprve před pár dny. Je možné, že si je ještě lidé nechávají, kdyby přišly nějaké mrazíky. Věřím tomu, že největší nápor teprve přijde,“ dodal Průša.

Tržby poklesly i Vladimíru Mácovi z Jihlavy. „Je to i tím, že teď nemáme v práci všechny chlapi. Dokonce jsme to chvíli táhli jen v jednom člověku. Zákazníkům se ale snažíme vyjít vstříc a rozhodli jsme se nechat otevřeno i na Velký pátek i Bílou sobotu. Oba dny už máme obsazené,“ popsal majitel Pneu Vladimír Máca.

Miloš Sedláček z Vysočan na Žďársku byl prvním nakaženým novým typem koronaviru na Vysočině.
Myslel jsem, že mám běžnou chřipku, vzpomíná na Covid-19 první pacient ze Žďáru

Ve Žďáře nad Sázavou se pak kvůli epidemii uchýlili k menším opatřením. „Máme mírně omezenou pracovní dobu, ale budeme ji natahovat, až udeří pravá sezona. S největším náporem počítáme po Velikonocích, samozřejmě to však bude záležet i na počasí,“ podotkl Zbyněk Uhlíř, vedoucí servisu společnosti Zdar transport.

Kromě toho dbají také na bezpečí svých zaměstnanců i zákazníků. „Přijímací techničky sedí za pultem s plexisklem. Po zákaznících pak chceme, aby nám tady svá auta nenechávali, ale počkali na přezutí. Bohužel je musíme prosit, aby čekali venku a ne v naší čekárně. Vzájemný kontakt se snažíme omezit opravdu na minimum,“ dodal Uhlíř.