Už více jak 17 let moderuje zápasy Příbrami. Při premiéře v roce 2007, kdy nahradil další známé jméno – Miroslava Peterku – sledoval, jak jeho osudový klub padá z druhé ligy do první. Postupů a sestupů zažil mnohem víc, ten poslední letos, kdy se klub od řeky Litavky vytratil z mapy profesionálního fotbalu.

I Zdeněk Brož jako malý začal kopat do meruny. Rodiče mají zahrádku poblíž stadionu, takže fotbal byla jasná volba. „Byl jsem tam pečený vařený v době, kdy se nehrálo a kdy tým působil ve 3. lize,“ vzpomíná nyní marketingový manažer klubu na své začátky. Vzhledem k silné konkurenci ale kopačky vyměnil za koše a hrál basket. Na fotbal ale nezanevřel.

„Chodil jsem na něj pořád. Od ČFL po druhou ligu. Pamatuji si třeba pohárový zápas se Spartou v roce 1993, kterou Příbram porazila na penalty. Fanouškovství je důvod, proč jsem na fotbal chodil,“ uvádí Brož, hrdý regionální patriot. Časem si našel cestu, jak milovanému klubu pomoci jinak než střílením gólů. Svou vášeň brzy proměnil v podporu klubu. Společně s kamarádem založili webové stránky, která informovala o výsledcích. Po dvou letech fungování oslovili přímo pana Starku a začali dělat pro Příbram.

„Když jsem viděl, že ostatní kluby online informace mají a Příbram ne. V tu chvíli přitom byla prvoligovým klubem. Už tehdy jsme psali o zápasech, které se hrály. Chtěli jsme nějakým způsobem klub prezentovat,“ říká Brož. Jednalo se nejen o psaní, ale i obsah na webu. Časem k tomu přišly fotky a videa. V současnosti v době sociálních sítí nezbytné věci.

Podle Brože je v Česku etalonem, jak dělat informace na profesionální úrovni, Sparta. Sám se ale dívá a inspiruje u klubů, které jsou velikostí srovnatelné s Příbramí – Slovácko, Teplice, Mladá Boleslav, Karviná. „Člověk se jim snaží vyrovnat a dělat o něco lépe než oni. Minimum je standard na trhu a k tomu něco navíc. U pražských „S“ okoukáváme nějaké nápady,“ podotýká Brož, hrdý příbramský rodák. „K regionu mě váží rodné kořeny a chci, aby byl vidět,“ hlásí vzápětí.

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Ffkpribram%2Fposts%2Fpfbid02XDqzdi6SVAGEms83q1FNykQ5nvnKM9u4FaRaiJbLjUPNog9HEHDsPu3kbWweScDl&show_text=true&width=500" width="500" height="250" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>

Když se řekne Příbram, tak si většina lidí spojí město právě s celkem od Litavky, což podobně vnímá i Brož, proto se snaží zdejšímu klubu pomáhat, co to jen jde. „Fotbal je pro Příbram z pohledu propagace velkou reklamou. Díky němu lidé ví, že nějaká Příbram je. Když pravidelně hrála ligu, tak byla pravidelně v televizi a najednou díky tomu klub může udělat obrovské plus z hlediska marketingu,“ míní Brož.

V klubu se stará o hodně věcí. Nejedná se jen o moderování zápasů či sociální sítě. Na bedrech má i několik akcí s fanoušky a komunikaci s nimi ze strany klubu. Přesto se najde něco, na co mu síly nestačí, třeba rozšířit bázi suvenýrů. „S větším rozpočtem na to určitě přijde čas,“ slibuje si.

Při ohlédnutí za posledním rokem jsou vidět změny i úspěchy: „Před rokem jsem si dal za cíl zavést několik novinek. Máme inovovaný fanshop na webu a na stadiónu má stánek alespoň komfortní a viditelné zastřešení na oblíbeném místě. Měli jsme také historicky první fanzónu Na Litavce při zápasu s Brnem. A v poslední době se rozběhl online prodej vstupenek a permanentek, který funguje nad očekávání dobře. Pozvedla se informovanost o mládeži včetně výborně navštíveného zápasu baráže. Žáků. Hodně se nám rozběhl YouTube i TikTok, za což jsme rádi. A podařilo se i na sponzorském poli dostat naše partnery do hry v různých prezentacích na sítích či stadiónu.“

On sám si přeje, aby se Příbram vrátila v budoucnu na prvoligovou mapu a fotbal tím mohl přispět na propagaci města. Velkým snem je pak účast celku od řeky Litavky v evropských pohárech, jako tomu bylo na začátku tisíciletí. Tento scénář je ale nyní na míle vzdálen realitě.