„Waldorfské školy jsou alternativou k tradičním školským programům, které nebyly příliš vítány. Zástupci waldorfského školství za minulého vedení ministerstva neměli na růžích ustláno. Spíše tu byl trend tento alternativní směr potlačit. Waldorfové usilovali v rámci vzdělávacích programů o vlastní liceum, ale tu možnost nedostali,“ uvedla problematiku waldorfského školství ministryně.

„Na ministerstvu jsem zřídila funkci poradce, který se na částečný úvazek zabývá alternativním školstvím, kromě waldorfského školství i komunitními školami a podobně. Chceme tomuto tématu dát novou váhu. Myslíme si, že tyto alternativní školy mají svůj velký význam. Neznamená to, že bychom popírali důležitost tradičního způsobu vzdělávání, ani nemáme revoluční představu, že všechny školy musejí být alternativní. Mají význam pro lidi, kteří hledají nové způsoby vzdělávání svých dětí,“ dodala Dana Kuchtová. Podle ní je povinností ministerstva, aby jim tuto možnost poskytlo.

„Jednání o tom, jak zařadit waldorfské školství do rámcových vzdělávacích programů, poměrně pokročila. Jednáním s Rostislavem Riškem a dalšími zástupci waldorfského školství otázku vyřešíme tak, aby se waldorfové v systému neztratili,“ uzavřela ministryně. S ředitelem příbramské waldorfské školy se už dříve setkala. „Pana ředitele znám osobně, byla jsem zde na jedné přednášce. Dělá hrozně dobrou práci, jeho škola je impozantní zážitek,“ poznamenala na závěr.