Ve výstavní síni je postaven stojan, na kterém se převíjí 12 metrů dlouhé plátno, každý výtvarník může pomalovat zhruba 1 metr plátna. Po zaschnutí se plátno převine a může pokračovat další. Tímto způsobem vzniklo (převážně v zahraničí) zhruba 300 metrů pomalovaného plátna, které je vystaveno spolu s dary artefaktů od výtvarníků, ve stálé expozici Galerie OPE v Památníku Vojna u Příbrami. Zúčastnění výtvarníci budou zaregistrováni v Kronice projektu a obdrží účastnický list. V této galerii je možné pořádat výstavy pro výtvarníky, kteří se účastní projektu. VÝTVARNICE, příbramská rodačka Milada Mojsejová u „nekonečného“ plátna.

Projekt byl zahájen v roce 2001 v Senátu ČR, a to pod záštitou Senátu ČR, EU, Úřadu vlády ČR a Ministerstva zahraničí ČR. Za roky 2003 a 2004 byl projekt oceněn za nejlepší přípravu a realizaci v oblasti výtvarného umění. Projekt byl prezentován v 17 státech Evropy a v současné době po několikaleté odmlce v rámci dokončení galerie znovu pokračuje stálou expozicí a výstavní činností.

V Galerii OPE právě probíhá výstava obrazů Milady Mojsejové-Volákové a kreseb Kateřiny Mojsejové. Příbramskou rodačku, Miladu Mojsejovou-Volákovou, členku Středočeského sdružení výtvarníků, bývalou výtvarnici příbramského divadla přitahují lidé, jejich osudy a vzájemné vztahy. Zachycuje je na svých plátnech od 60. let 20. století. Mnohé její obrazy jsou expresivní, často dvojznačné, symbolické. Tvorba Milady Mojsejové-Volákové nebyla v minulosti u komunistických představitelů politického a kulturního života v přílišné oblibě.

VÝSTAVA v areálu Památníku Vojna. Kateřina Mojsejová (druhá zprava) má po své levici malíře Ivana Bukovského. Obrazy dráždily tehdejší představitele kulturních komisí a neobešly se bez zájmu ani Státní tajné bezpečnosti. Nepohodlnost obrazů spočívala především v jejich vlastních námětech, které se dotýkaly všední, deprimující zkušenosti i absurdity života v hlubokém socialismu. V záplavě děl socialistického realismu a optimismu, v atmosféře řízeného nadšení z úspěchů socialismu se objevila drsná pravda i rozkrytí jemné a citlivé duše člověka. Cyklus obrazů věnován obětem komunistickému pronásledování vytvořila autorka v těžkém období normalizace, kdy světlo na konci tunelu bylo téměř neviditelné.

Kateřina Mojsejová vystavuje od roku 1993, účastnila se několika kolektivních výstav, z nichž některé probíhaly v rámci hudebního vystoupení různých rockových nebo undergroundových kapel (např. Psí vojáci), společně s Miladou Mojsejovou-Volákovou se v roce 1992 autorsky podílela na výtvarné výzdobě interiéru hudebního klubu Rock Hauz v Příbrami. Ilustrovala autobiografické romány francouzské spisovatelky Albertine Sarrazinové vydané v pražském nakladatelství MAŤA („Astragal" 1996, „Kriminálnice" 1998 a „Útěk" 2003).

Autorky by chtěly touto cestou poděkovat autorům projektu Galerie OPE: Ivanu Bukovskému a Luboši Peškovi, řediteli Hornického muzea v Příbrami Josefu Velflovi a vedoucímu Památníku Vojna Václavu Trantinovi za umožnění této výstavy.
Zmíněná výstava potrvá v Galerii OPE do 2. Srpna 2015, zpřístupněna je pravidelně od úterý do neděle od 9:00 do 17:00 hodin.