K ohlášené havárii malého letadla vyslalo operační středisko profesionální hasiče ze Sedlčan a jednotku dobrovolného sboru z Nalžovic. Na místo události také vyjel velitel čety ze stanice v Příbrami.

Ukázalo se, že pilot vyvázl bez zranění, což následně potvrdila i preventivní prohlídka záchranářů. V dvoumístném letadle, které skončilo převrácené na zádech, nikdo další neseděl. Hasiči se postarali o zajištění stroje proti požáru a o likvidaci menšího úniku paliva. Havárie souvisela s nezdařeným přistáním na poli, kdy se stroj přes přední část přetočil koly vzhůru. Hasiči uvedli, že o události byly informovány dispečink Řízení letového provozu v Jenči i pohotovostní služba Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod v pražských Letňanech.

Tragická dopravní nehoda mezi Libínem a Sedlčany.
Náraz do stromu: při noční nehodě u Sedlčan vyhasl život mladého řidiče

Stroj, který havaroval, je jednomotorový hornoplošník poměrně unikátní konstrukce Savage Shock Cub. I laika zaujme obřími koly, doplněnými vzadu dnes již málo vídanou ostruhou. Kdo ví o letectví víc, ocení sloty na náběžné hraně křídla a dvouštěrbinové klapky. Stroj, který umí přistávat extrémně pomalou rychlostí a zvládne „sednout“ prakticky kdekoli i na velmi krátkém kousku alespoň přibližně rovné plochy, je přizpůsoben pro létání ve stylu Bush Flying. Tak se označují zážitkové lety navazující na létání v divočině, nezbytné pro obsluhu některých oblastí na kontinentech mimo Evropu. Tam je letadlo nutností pro transport lidí, zásob i dalšího materiálu nebo zajištění zdravotnické péče, přičemž se cení schopnost přistát prakticky v jakýchkoli podmínkách. Takové nasazení není v našich podmínkách aktuální, nicméně i zde se stroj nabízející zážitkové létání pro zábavu s možností „extrémního přistávání“ na nezpevněných a nerovných plochách setkává s pozorností a zájmem.

Bez ohlasu nezůstaly ani informace středočeských hasičů o aktuální nehodě zveřejněné na facebooku. Do debaty pod jejich příspěvkem se zapojili lidé připomínající své zkušenosti s létáním na tomto typu – a usuzují, že převrácení letadla měla zřejmě na svědomí účinnost brzd, jež pilot nejspíš použil s vysokou intenzitou. Nechybí však ani mínění, že rozruch kolem tohoto maléru byl zbytečný: nehoda se prý měla v klidu odklidit.