Další nehoda s motocyklem se stala o několik hodin později u Dobříše. „Devětadvacetiletou řidičku na motocyklu údajně ohrozil protijedoucí nákladní vůz. Žena se prý lekla a skončila v příkopu. Řidička i její spolujezdec utrpěli lehká zranění. Nehodu ale nenahlásila, to udělal dodatečně lékař, který zraněné ošetřoval,“ informovala mluvčí příbramské policie Monika Schindlová. U obou nehod můžou motorkáři hovořit o velkém štěstí, že vyvázli s lehkými zraněními.

Motocyklisté jsou pochopitelně při nehodě mnohem zranitelnější než řidiči ostatních vozidel. „Riziko, že řidič motocyklu se spolujezdcem bude při nehodě usmrcen nebo zraněn, je asi šestkrát vyšší než u posádky automobilu. Motocykl a jeho posádka není chráněna karoserií, není v ní žádný bezpečnostní pás, ale pouze prvky pasivní bezpečnosti, které má motorkář na sobě,“ dodala mluvčí.

Podle policie by tak řidiči a jejich spolujezdci na motorkách měli používat speciální oblečení, pevnou obuv, rukavice, chrániče kloubů a páteřový chránič.Výběr oblečení záleží především na typu motocyklu, ale také na penězích, které do oblečení investujeme, i když je to prvotně vysoká částka, určitě se nákup vyplatí. U oblečení je důležitá také dobře viditelná barva. Neměly by na něm být žádné volné přezky, tkaničky či řemínky, které by se mohly někde zachytit. Nejdůležitější je rozhodně správný výběr přilby. Při nákupu by v obchodě měli prodejci poradit. Přilba nesmí být příliš těžká, má mít dobrý průzor a jednoduché zapínání pod bradou.

„Při jízdě je nutné dbát zvýšené opatrnosti, zejména pokud je na vozovce spadané listí, olejové skvrny, spáry na mostech, a také při přejedu na jiný povrch vozovky, jakými jsou například dlažební kostky, ale i různé nerovnosti. Je nutné si uvědomit, že ostatní motoristé mohou motocyklistu snadno přehlédnout, obvykle nesprávně odhadnou rychlost a reakci stroje. Při předjíždění je potřeba mít dostatečný boční odstup od automobilů - je tu totiž riziko náhlého vybočení auta nebo otevření dveří při vystupování,“ radí dále policie.