Jen v září řešili příslušníci policie 122 nehod. „Nikdo nezemřel, pět osob utrpělo těžké zranění a 40 lidí poranění lehčího charakteru,“ uvedla policejní mluvčí Monika Schindlová s tím, že nejčastější příčinou dopravních nehod byl v minulém měsíci nesprávný způsob jízdy a následně nedání přednosti v jízdě, a to v 16 případech. Osm motoristů, kteří způsobili nehodu, bylo pod vlivem alkoholu. Na automobilech vznikla minulý měsíc škoda, která přesáhla sedm milionů korun.

Mezi nejrizikovější místa v regionu patří v poslední době železniční přejezd v Jincích, kde letos došlo k několika střetům vozidla s vlakem. Například letos 23. dubna došlo na tomto železničním přejezdu u Budilova mlýna krátce po půl druhé ke střetu osobního automobilu s vlakem, který v důsledku srážky dvěma soupravami vykolejil. Při nehodě byl zraněn řidič automobilu, který byl vyproštěn a transportován letecky do nemocnice. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor.

Jen o necelé dva měsíce později na místě složky IZS zasahovaly opět. V pondělí 11. června kolem půl třetí odpoledne došlo ke srážce osobního vozu a vlaku na železničním přejezdu v Jincích. Střet bohužel nepřežila osoba jedoucí v automobilu. Nikomu z 25 cestujících ve vlaku se nic nestalo. Po nárazu skončilo vozidlo na střeše se zaklíněnou jednou osobou uvnitř. „Na místě zasahovala jednotka hasičů z Hořovic a z Příbrami ve spolupráci s jednotnou železničních hasičů z Plzně,“ uvedl tehdy tiskový mluvčí středočeských hasičů Ladislav Holomčík. Po vyproštění byl ke zraněné osobě přivolán vrtulník letecké záchranné služby, ale než záchranáři dorazili na místo, svým zraněním podlehla.

Příbramská dopravní policie ale samostatnou evidenci nebezpečných míst nevede. „Na určení takových míst se podepisuje celá řada faktorů jako například sklon vozovky, rychlost vozidla a proto není snadné tyto místa určit,“ vysvětluje příbramská policejní mluvčí Monika Schindlová s tím, že v poslední době se mluví o vzniku interaktivních mapy, která by nebezpečné úseky v kraji zmapovala.

Není bez zajímavosti, že celkem osmnáct karambolů minulý měsíc zavinila zvěř, od začátku roku jde o 257 těchto srážek. Tento druh dopravních nehod má podle policistů vzestupnou tendenci. „Nejčastěji letos vbíhá pod kola srnčí zvěř, a to téměř v polovině případů, následně divoká prasata, poté jelen, daněk, občas zajíc či liška,“ přibližuje policejní mluvčí.

Jak srážkám se zvěří předejít anebo alespoň zmírnit jejich následky? Řidič by se měl plně věnovat řízení a neustále být obezřetný. Nejlepším preventivním opatřením je nízká rychlost jízdy, pak je prostor pro včasnou reakci. „Pokud motorista spatří zvěř včas, je nutné sešlápnout brzdový pedál a použít výstražné zvukové znamení. Jestliže již nejde srážce nijak zabránit, potom intenzivně brzdit a neuhýbat,“ připomíná hlavní zásady Monika Schindlová. Úhybný manévr je totiž mnohem více nebezpečný, hrozí např. přejetí do protisměru a čelní náraz do protijedoucího auta nebo náraz do stromu u silnice.