Navzdory tomuto faktu a rozsáhlejšímu nasazení složek integrovaného záchranného systému zůstal v místě neprůjezdný pouze pravý jízdní pruh.

Zprvu se situace jevila značně dramaticky, vyplývá ze slov Jaroslava Gabriela z centrály středočeských hasičů. Na tísňovou linku oznámil událost řidič projíždějící kolem – pouze však uvedl, že se střetla dvě až tři auta – a jedno z nich zůstalo na střeše. „Vzhledem k nedostatku informací bylo předpokládáno, že jde o nehodu s vyproštěním zaklíněných osob,“ konstatoval Gabriel.

Na místo proto vyjely jednotky profesionálních hasičů ze dvou stran: ze středočeských Říčan i z pražského Chodova. „Před příjezdem na místo bylo od dalšího oznamovatele upřesněno, že ve vozidlech nikdo zaklíněný není, ale dochází k úniku provozních kapalin,“ připomněl Gabriel. Posteskl si, že cestu k zásahu (kde se pak bylo třeba postarat především o úklid vozovky a o protipožární opatření) komplikovala kolona bez záchranářské uličky.

To, že dvěma jízdními pruhy zůstalo místo průjezdné, dopravnímu kolapsu skutečně nezabránilo. Zácpa si vynutila zdržení v řádu desítek minut; doprava na dálnici kolabovala prakticky již od úrovně Strančic. Silně se ranní povoz zahustil i na alternativních objízdných trasách; zvláště na staré benešovské (kde přinesla další komplikace ještě uzavírka Vídeňské ulice na okraji Prahy).

Původně policisté předpokládali, že uvolněno by místo havárie mohlo být v době kolem 9.10 hodin. Příznivou zprávou pro motoristy se stal fakt, že odstranit následky nehody se podařilo dříve.

Problémům se před hlavním městem nevyhnuli ani řidiči mířící do metropole po dálnici D8. U jejího prvního kilometru, zhruba uprostřed mez i Klíčany a Zdiby, havarovala dvě auta, která zůstala stát v levém pruhu desítky metrů od sebe.