VYBRAT REGION
Zavřít mapu

U přejezdu, kde zemřeli dva lidé, vlaky nezpomalí

Tochovice - U přejezdu v Tochovicích, kde zemřeli dva lidé, nemusejí vlaky snižovat svou rychlost.

16.6.2009 12
SDÍLEJ:

Při tragické nehodě u Tochovic zemřel jedenáctiletý chlapec i jeho o sedm let starší sestra.Foto: Zbyšek Seifert

Uplynulo teprve několik málo dní od tragické nehody, která poznamenala celé Tochovice. Teprve osmnáctiletá řidička se svým o sedm let mladším bratrem se ocitla s autem na železničním přejezdu ve chvíli, kdy zrovna přijížděl osobní vlak. Ten je smetl zhruba v šedesátikilometrové rychlosti a tlačil jejich vůz před sebou ještě sedmdesát metrů. Oba zemřeli.

Co přesně se minulou středu na přejezdu stalo, jasné zatím není. Závory, na něž byli místní obyvatelé zvyklí, jsou pryč, nyní se musí spoléhat jen na varovná světla, na která si ale už nějakou dobu stěžují a jejichž porucha podle nich nehodu zavinila.

„Až v pátek prosekala asi po roce správa železnic křoví u trati, přes které nebylo vůbec možné vidět přijíždějící vlak. Také jsem si všiml, že přes přejezd jel vlak hodně pomalu,“ řekl Petr Meier, který Tochovicemi často projíždí.

V okolí osudného přejezdu v Tochovicích už alespoň nepřekáží vzrostlé křoví.

Podle Pavla Hally ze Správy železniční dopravní cesty není na přejezdu pro vlakvůdce snížená rychlost, pouze v případě výluky, a to na 10 kilometrů v hodině.

„V podstatě není třeba zpomalovat, pokud budou řidiči aut respektovat výstražná znamení,“ uvedl Pavel Halla. Doplnil také, že po 5. červnu, kdy skončil testovací provoz výstražného zařízení v Tochovicích, není možné, aby měla světla poruchu, na niž si obyvatelé stěžují.

Výstražná světla jsou řízená elektronicky, měla by být tedy prý bezpečnější a spolehlivější, protože zmizel faktor lidského selhání v případě sklápění závor. Ty musí být navíc podle zákona umístěny jen na silnicích první třídy, jinde jsou jen bezpečnostním doplňkem.

„Na každém úseku trati je přesně daná rychlost, kterou musejí strojvůdci dodržovat. Na tratích jako je ta v Tochovicích je průměrná rychlost kolem 60 kilometrů v hodině. České dráhy jsou nicméně jen dopravce, neurčují maximální povolené rychlosti,“ řekl Ondřej Kubala, tiskový mluvčí Českých drah.

Na železniční trati na Příbramsku je podle správy železnic celkem 36 přejezdů, z toho osm je zabezpečeno závorami a 13 má pouze výstražný kříž.

Autor: Zbyšek Seifert

Místo události:
16.6.2009 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:
Hnutí ANO slaví vítězství ve volbách.
110

Ano? Ano. I když všichni říkáme, že ne

David Rath
22

Kauza spojovaná s Rathem se vrací ke krajskému soudu

OBRAZEM: Volby na běžeckém závodě na Příbramsku

Cholín /FOTOGALERIE/ - Účastníci závodu EPO Trailmaniacs Slapy nemuseli v letošním roce volit, zda poběží tento extrémní vytrvalostní terénní závod,nebo půjdou k volbám do Parlamentu ČR.

Příbram o svém vítězství nad Ústím rozhodla čtyřmi góly během patnácti minut

Příbram – Fotbalisté 1. FK Příbram přivítali ve dvanáctém kole FNL na domácím hřišti Ústí nad Labem, v jehož dresu se do známého prostředí vrátili bývalí hráči příbramského týmu Štěpán Kacafírek a Pavel Pilík. Příbramští fotbalisté utkání nakonec zvládli, když především díky zlepšenému výkonu ve druhém poločase a čtyřem brankám během patnácti minut zvítězili 4:0.  

Komise musely řešit neplatné voličské průkazy, ale i stěhování

Střední Čechy – Vše probíhalo standardně. Přesně s těmito slovy se ohlédla za hlasováním během parlamentních voleb ve Středočeském kraji Eva Jůzová, vedoucí oddělení správních agend Krajského úřadu Středočeského kraje. Podle jejích slov se na hejtmanství nedostaly informace o tom, že by se odehrálo něco mimořádného. „Nevíme o tom, že by někde zasahovala policie,“ konstatovala Jůzová k dění ve volebních místnostech.

Bernard Plavec: Sport pro mě býval sprosté slovo

Dobříš – Sport mu dlouhou dobu nic neříkal, ale pak objevil kouzlo Muay Thai, kterému je nyní schopen obětovat naprosto cokoliv. Nejen o tom mluvil v rozhovoru Bernard Plavec.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení