Baja Poland je prestižní závod, který je součástí světového poháru FIA cross country, takže se dala očekávat velmi silná konkurence, což ovšem Macík s Brabcem vítali, jelikož šlo o další důležitou prověrku směrem ke stále blížícímu se Dakaru 2019. „Jde o jednu z velmi dobře obsazených a nejhezčích soutěží. Otvírali jsme lesy, protože pro kamion občas trať nebyla dostatečně široká, a několikrát jsme tak byli pod ostrou palbou žaludů. Létalo se vzduchem,“ popsal Macík náročnost závodu.

BRABEC DOPLATIL NA CHYBU POŘADATELŮ

Boje o umístění zahájil páteční prolog, jenž parádně vyšel Janu Brabcovi, který dojel třetí a zařadil se do boje o stupně vítězů. Jenže počáteční radost z dobrého vstupu do soutěže vystřídalo, před sobotním pokračováním, zklamání. Pořadatelé udělili věčnému optimistovi penalizaci za zkrácení trati. „Stalo se, že mi na část trasy v prologu přestala fungovat navigace a naskočila až v místě, kde se na trať zrovna napojovala polní cesta, na které byly stopy motorky. Pořadatel si je dokonce vyfotil a udělal rychlý závěr, že jsem si krátil trať, napálil mi penalizaci a v sobotu mě postavil na start jako posledního,“ přiblížil problém Jan Brabec.

Přesto se nevzdal a po dojezdu do cíle byl celkově na šestém místě. Jenže poté pořadatelé zjistili, že udělali chybu. „Stopy na cestě neseděly s mojí pneumatikou. Navíc navigace pořadatelů rovněž na části trasy vypadla,“ vysvětlil nejasnosti Brabec.

Následoval týmový protest, na jehož základě pořadatelé smazali časovou penalizaci, čímž se Brabec posunul na čtvrté pozici. I přesto ale na něm bylo v cíli znát zklamání. „Nedorozumění pořadatelů beru sportovně, stane se. Ale kvůli startu z posledního místa jsem zřejmě přišel o pódium, a hlavně možnost pořádně si zazávodit. V sobotu mě brzdil prach od všech přede mnou, neměl jsem v plánu někde se tam na lesní cestě rozstřelit,“ dodal Jan Brabec.

MACÍK PROHÁNĚL AUTOMOBILY

Jelikož Martin Macík byl se svým speciálem, jediným kamionem ve startovním poli, musel soupeřit s automobily. Až do cíle ale srdnatě bojoval a především díky skvělému osmému místu v sobotní etapě dojel napříč všemi kategoriemi automobilů celkově jedenáctý. Mohl tak být spokojen nejen s výsledkem, ale i výkonem jeho vozu. „Franta jede nádherně, motor má neuvěřitelný výkon, vodím si ho přesně, jak potřebuji. Konečně se nám povedlo dostat ho tam, kde jsme ho potřebovali mít. Před odjezdem do Polska byl rozebraný do posledního šroubku, ale není mu co vytknout. Po tomto víkendu víme, že na Dakaru nás čeká pořádná jízda,“ radoval se po dojezdu do cíle Martin Macík.

Zdeněk Buch byl hlavní postavou zápasu okresního přeboru mezi Kosovou Horou a Bohutínem.
Buch stačil na Kosovu Horu úplně sám