V pondělí dojel Macíkův černožlutý kamion sotva do cíle. Přes noc ale prošel důkladným servisem, který mu zajistil perfektní kondici a odolnost pro dnešní pokračování. Posádka vystartovala na trať kolem města Neom, jež nabídla 456 měřených kilometrů s velkým odhodláním a celou dobu jela na maximum. Vyrazila jako osmá v pořadí a postupně stoupala pořadím. V druhé polovině extrémně prašné a náročné etapy se pak dostala do vedení, které přehledem podařilo uhájit až do cíle. „Karlovi (jméno závodního speciálu pozn. red.) jsme dali na zadek. Každopádně, bylo to dneska náročné, dlouho jsem se tak nezapotil. Ale zahřálo to u srdce a ukázali jsme, že rychlost máme. Musíme ale bojovat dál,“ podotkl Macík.
Je si totiž vědom, že závod ještě nekončí. K dojetí na slavnostní cílovou rampu zbývají ještě tři etapy. V nich hodlá sedlčanská parta využít povolený doping, který přišel právě v podobě úterního etapového vítězství. „Ego ve zdravém formátu je na Dakaru důležité. Bez něj se nemůžeš postavit na start. Musíš si od začátku věřit, že to zvládneš. Já si musím být jistý v řízení. František v navigaci. Když se na trati cokoliv stane, David musí mít koule říci, jak to vyřešíme. Ale současně vám ego nikdy nesmí přerůst přes hlavu. Když si začneš myslet, že jsi mistr světa amoleta, je zle. Bude tě to omezovat. Přeceníš se a někam to pošleš nebo nezvládneš situaci, když se zrovna nedaří. Na Dakaru musíš umět pracovat s tím, co právě máš,“ říká Martin Macík, jehož posádka je v celkovém hodnocení nadále na pátém místě.
Teď přichází opět úkol pro mechaniky, aby dali závodní speciál znovu do formy. Tak, aby mohl ve středu opět bojovat o co nejvyšší příčky. „Auto je trochu rozebrané, musíme ho dát přes noc zase dohromady a zítra znova,“ slibuje David Švanda.