Závodní speciál ze sedlčanské dílny se s terénem oblasti Ha’il setkal už loni, kdy si odbýval svou dakarskou premiéru. Letos ho naštěstí nečekala na trase žádná zrádná řeka, ale kamení a skalám se vyhnout nemohl. „Čenda nás podržel, i když jsme s ním párkrát letěli vzduchem a nějaký ten šrám si z etapy odnesl. Nic, kvůli čemu bychom museli zastavovat, takže za mě opět povedená etapa, co se týče technické stránky,“ chválil kamion David Švanda.

Rallye Dakar 2024 - 7. etapa v podání Martina Macíka
Čenda letěl křovím. Macík se trápil, přesto na čele navýšil vedení

Na trase, kde se střídaly snad všechny druhy terénu, které jsou v Saúdské Arábii k vidění, nedarovali posádkám organizátoři nic jen tak ani z hlediska navigace. Písek, prašné cesty, kameny, planiny, a nakonec i písečné duny, to je téměř navigační bingo. „Neměli jsme to zadarmo. Terén byl chvíli kamenitý a tvrdý, pak zase měkký a písčitý, takže to prášilo. V dunách se pak ne všechno dá vyjet na první dobrou, takže jednou jsme se trochu zdrželi, ale body máme všechny,“ shrnul dojmy navigátor František Tomášek.

Zdroj: Youtube

Oranžová posádka dokončila etapu na druhém místě se ztrátou jedné minuty a osmnáct sekund na vítěze. To znamená, že čtyři etapy před koncem letošního Dakaru se v celkovém pořadí stále drží na první příčce. „Osmá etapa byla super. V první části jsme se drželi ostatních kamionů, než se to trochu roztrhalo po transferu. Ten byl opravdu dlouhý, ale alespoň člověk ušetří síly. V Čendu mám čím dál tím větší důvěru, takže jsme letěli i přes lávové kameny na posledních kilometrech. Ztráta na prvního je minimální, takže za mě spokojenost,“ říká pilot Martin Macík.

Z oblasti Ha’il se účastníci Dakaru zítra přesunou zpět do Alula, kde absolvovali první letošní etapy. Terén jim tedy bude částečně známý, přesto se může stát cokoliv. Čenda s posádkou jsou připravené držet tempo celých 417 km, na kterých je jistě budou pohánět i podpisy fanoušků, které vezou na bočnicích s sebou.