Martin Macík opět potvrdil své jezdecké schopnosti a skvělé výsledky komionové posádky na letošním Dakaru. Přestože zvolil jízdu na jistotu, dorazil do cíle jako pátý a stále se drží mezi nejlepšími. „Jeli jsme volněji, žádnou hranu, čekala nás asistence bez kluků mechaniků, takže není radno Frantu ničit. Navíc v aktuální nadmořské výšce má motor menší výkon. V bivaku jsme pak provedli lehkou údržbu, což ovšem nebylo úplně jednoduché, protože bylo bláto a auto bylo neskutečně zapráskané,“ komentoval průběh etapy Martin Macík.

Po všech procedurách spojených s údržbou stroje, si posádka musela najít vhodné místo na přespání, což byl s ostatními závodníky s ostatními závodníky. Ovšem i z něj vyšli sedlčanští borci vítězně. „Našli jsme si krásné palandy, které zřejmě patří motorkářům, protože o ty se tu strašně dobře starají. Museli jsme rychle usnout a dělat, že jsme motocyklisti. Sice máme spacáky a karimatky, mírně zabahněné, ale komu by se chtělo na tvrdou zem,“ řekl s úsměvem navigátor František Tomášek.

BRABEC STOUPÁ VZHŮRU

Výborný výkon předvedl i rider Jan Brabec, kterému se průběh etapy zamouval a byl převážně spokojen. Etapa, i když byla těžká a v horách se už rochu hůř dýchalo, se mi jela dobře, uvolněně, bez jakýchkoliv komplikací. Jedinou horší chvilkou byl ranní přejezd a 300 zpropadených kilometrů v dešti. To jsme všichni jsme drkotali zubama,“ hlásil Brabec.

Ani deštivé počasí v úvodním přejezdu ho nerozhodilo a nezabránilo dalšímu posunu vpřed. Brabec prosvištěl tratí a 35. etapové umístění znamenalo posun na dostřel čtvrté desítky, když se nachází na 44. pozici.

Co ale stojí za výbornými výkony všech členu Big Shock Racing týmu? Zaprvé jsme skvělá parta a pomáhá nám také Palo Habera, který každý večer na místě konání závodu koncertuje, směje se populární Brabčák.