Šéfmechanikem se stal Petr Brynda, který s Černým už před lety spolupracoval a jehož profesionalita se stala pro Černého měřítkem. Petr k práci na Citroënu DS3 R3T přizval i svého bratra Jirku a spolu s dalšími mechaniky z hlubošského týmu vytvořili nové uskupení, které bude mít péči o francouzský speciál na starost.

V zázemí příbramské dílny a na závodech jim v tom budou pomáhat ještě další technici, jako například Tomáš Albrecht a Karel Moravec. „Byl to krok, který jsem musel udělat. Tuhle sezonu jsem se rozhodl, že do všeho půjdeme na 100 %. Potřeboval jsem mít auto pod kontrolou a mít maximální vliv na jeho přípravu. Chci také mnohem více testovat a to byl trochu problém za situace, kdy já jsem v Příbrami a zbytek týmu ve Slušovicích. Tomáš Pletka nám vyšel maximálně vstříc, dohodli jsme cenu a já auto odkoupil. Spolupráce s Tomášem si vážím a nadále mezi námi zůstává úzký vztah. Bude nám zajišťovat díly a budeme spolupracovat i při konzultacích okolo našeho vozu," vysvětluje náhlou změnu majitele vozu Jan Černý.

Aby byla změna majitele vozu na první pohled dobře patrná, rozhodl se Honza radikálně změnit design vozu, kde bude dominovat, jak jinak, černá barva.

V příbramských kuloárech už se mezi tím začaly šířit zvěsti, že angažmá Petra Bryndy jako šéfmechanika byl od Honzy Černého promyšlený tah, kterým se zbavil jednoho z nejvážnějších soupeřů v MMČR. „Ano, je to pravda. Postupně se chystám nabídnout práci i dalším jezdcům v TOP 10 v českém mistráku, pak by měla být naše cesta k titulu o něco snadnější," říká s širokým úsměvem.

Plán Černého a Kohouta zůstává přes velké změny v týmu beze změn. I nadále chce dvojice mladíků odstartovat na většině závodů mistrovství Evropy, kde se chce pokusit získat titul v kategorii vozů s pohonem jedné nápravy.

V České republice mají plán podobný. Pokud nebude docházet ke kolizím se zahraničními starty, tak je uvidíme na většině závodů MMČR.

NIKOLA HLAVSOVÁ

40. ročník Rally Český Krumlov

Absolutní pořadí: 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia) 1:39:59,7, 2. Kresta, Gross (Škoda Fabia) -59,9, 3. Pech, Uhel (Mini John Cooper) -2:33,6, 4. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia) -3:31,8, 5. Semerád, Ceplecha (Mitsubishi Lancer) -4:25,3,… 13. Černý, Kohout (Citroën) -8:15,0.

Třída 5: 1. Černý, Kohout 1:48:14,7, 2. Peták, Benešová (Renault Clio) -2:56,9, 3. Štefan, Šillerová (Renault Clio) -7:16,1.

Jan Černý s Pavlem Kohoutem zároveň zvítězili s soutěži Citroën Cup, když jako jediní z trojice závodníků v této kategorii dovezli vůz do cíle.