„Začali jsme volněji a v době, kdy jsme se dostávali do tempa, jsme se vyhýbali vozu týmu KB Systém. Při tom manévru jsme narazili do betonového kvádru, který neměl podél trati co dělat. Byla to samozřejmě částečně moje chyba, ale velká padá i na hlavu pořadatelů, kteří nesmějí takové překážky na trati nechat," láteřil Jaroslav Valtr, který v té době jeep řídil.

„Jsem kvůli tomu hodně naštvaný. Už mě na takových závodech nikdo neuvidí. Příprava auta nás stála spousty času a teď budeme zase vydávat energii na opravu. Z nárazu má přeraženou převodovku, na trať vytekl olej a jsou pochroumané další součásti. Je to škoda, že jsme nemohli ukázat skutečný potenciál vozidla. Nechci říkat, že bychom měli na vítězství, protože v motoristickém sportu žádná kdyby neplatí," pokračoval Valtr, který v době karambolu seděl v kabině s mechanikem Michalem Mrkvou.

Za volant se tak vůbec nedostali Martin Macík a Josef Macháček. Závod vyhrála jiná posádka KB Systém offroad teamu, jejímž členem byl i příznivec a spolupracovník stáje KM Racing Vlasta Korec. Se speciálem K-2 AUDI V8 4.2i dokázali na náročné šestikilometrové trati najet 110 okruhů.
Do cíle nejtěžšího offroadového závodu ve střední Evropě dorazila polovina z devatenácti startujících posádek.

Valtr chce uspět na Silk Way Rally

Jaroslav Valtr, který v lednu dovedl úspěšně do cíle Rallye Dakar kamion Liaz, se na přelomu května a června zúčastní s týmem KM Racing každoroční testovací akce v tuniské oáze Ksar Ghillane. „Do Tuniska nepojedu se svým kamionem, protože se na něm dělá motor a převodovka. Vyrazím tam jen na pár dní s hosty naší stáje a asi se jen párkrát svezu v dunách ve druhé liazce Vlasty Vildmana," prozradil řidič, který se v červenci (7.-13. 7.) postaví na start Silk Way Rally.

„Chci jet kvalitně Dakar a ruská soutěž je k tomu tím nejlepším tréninkem. Zároveň bych se na Silk Way rád prezentoval nějakým pěkným výsledkem," dodal Valtr, který na minulé Rallye Dakar obsadil dvanácté místo a před rokem dokončil Hedvábnou stezku třináctý.