Kromě nového Tedomu, v němž vedle Macíka usedne na sedadlo navigátora trojnásobný dakarský vítěz Josef Kalina, se nedaleko Sedlčan připravuje i druhý závodní speciál – loňský Liaz, za jehož volantem si v třídě produkčních vozů odbude ostrou závodní premiéru Marek Spáčil.
„Na novém autě využíváme toho, co se nám na Dakaru nejvíc osvědčilo,“ vypráví Macík. Chloubou Tedomu je 16stupňová převodovka ZF a rozvodovka Steyr, umístěná až těsně před zadní nápravou, s níž je spojena nejkratší možnou kardanovou hřídelí. Nové rozmístění komponent přispívá k příznivějšímu rozložení hmotnosti mezi přední i zadní nápravu. „Převodovka je velmi lehká a první svezení se díky přesnému řazení ukázala jako velmi komfortní,“ tvrdí Macík. Dílenskou lahůdkou je zpracování karosérie, u níž má už původní kabina Fox výhodu v podobě lehké, ale pevné hliníkové kostry potažené nalepenými plastovými panely.
K ostrému testu nového Liazu však ještě nedošlo. „Auto dosud není na značkách, ale ihned po dokončení přípravy vyrazíme na testování do tuniské pouště, ostatně jako poslední dva roky. Pokaždé se nám to osvědčilo,“ prozradil Martin Macík.
Tým nyní čeká závodní homologace nového kamionu a protože toho mnoho nového vzniká i v ostatních českých dílnách, není pro tento účel vyloučena návštěva hlavního komisaře truckové komise FIA Fabiena Calveta.
Třicátá Rallye Dakar startuje 5. ledna z Lisabonu.