Po obrovském úspěchu v podobě 1. místa na únorové švédské rally tedy zažíval tým spíše radost nebo zklamání? „Určitě radost. Je to přece jenom MS a každé umístění na pódiu je úspěch. Navíc vzhledem k vývoji celého závodu bylo 3. místo nečekané a obzvlášť potěšilo,“ popisuje Michal Ernst a zároveň připomněl poměrně vážné problémy, které je v závodě potkaly.

„Opravdu hodně nás potrápily pneumatiky. Jako jedni z mála používáme nového dodavatele pneu do MS. Před každým závodem musí každý dodavatel zvolit směs pneumatiky, která se bude používat na daném závodě a označit ji BAR kódem. Jiný druh nesmíme použít. Bohužel, náš dodavatel zvolil špatnou tvrdost směsi a problém byl na světě. Pneu místo požadované životnosti 80 ostrých závodních kilometrů vydržely sotva 10. Poté se úplně sjely, čímž jsme ztratili absolutní přilnavost a museli jsme výrazně zpomalit,“ vysvětlil Ernst.

S úsměvem na tváři však dodává: „Naštěstí na druhý a třetí den závodu povolila automobilová federace FIA dodavateli změnu směsi z důvodu bezpečnosti posádek používající tyto pneu. Ještě jsme potřebovali schválení všech ostatních soupeřů, kteří k mému milému překvapení zmíněnou výjimku podpořili. Pak už bylo vše v pořádku“.

Závodní trať v Portugalsku patřila k těm náročnějším, což Michal jen potvrzuje: „Trať byla extrémně náročná. Hodně rozbitá a obtížná na techniku a na rozpis posádky. Myslím, že to zatím byl jeden z nejtěžších závodů, co jsem kdy zažil“.

I přes tyto značné komplikace a náročnost tratě získali Martin Semerád s Michalem Ernstem díky třetímu místu v Portugalsku patnáct bodů a udrželi si tak vedení v průběžném pořadí seriálu mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Nyní se na jejich kontě nachází 40 bodů, což jim dává značnou dávku jistoty před nadcházející argentinskou rally, na kterou odjíždějí koncem května. Michal však tuto rally moc v oblibě nemá: „Hlavně poslední etapa je extrémně rozbitá a náročná na techniku, musí se jet velmi opatrně, jinak není šance, aby to auto vůbec vydrželo“.

MARCELA JIRSÁKOVÁ