Páteční šestý díl byl oproti původnímu plánu zkrácen na 347 závodních kilometrů. Důvodem byly deště, po nichž zrušený, 102 kilometrů dlouhý, úsek trati nebyl bezpečný. Proto pořadatelé posunuli i také ranní start.
Na programu byla písečná trať a pestré duny různých tvarů i obtížností. Posádka Martina Macíka měla v plánu, že si v dunách spraví náladu po čtvrtečním zklamání, kdy kvůli nucené výměně spojovačky ztratila v celkovém hodnocení pětadvacet minut. „Nakonec jsme ještě v bivaku pro jistotu měnili listová péra a současně byly zesíleny i dorazy na přední nápravě, aby se péra nemohla prohnout do extrému. Jako právě při skoku v páté etapě,“ prozradil palubní mechanik David Švanda.
Černožlutý kamion sedlčanského týmu Big Shock! Racing se v náročné písečné rychlostní zkoušce, do které vyrážel jako devátý v pořadí, postupně prokousával přes soupeře vpřed. „Tempo je obrovské. Letěli jsme dobře. Chtěli jsme pošetřit Karla (pojmenovaný závodní speciál pozn, red.), takže jsme dneska tolik neskákali. Ale tempo jsme drželi. A udělali jsme si i jeden výlet do atmosféry. Díra v zatáčce, kterou jsme projížděli zhruba v rychlosti sto kilometrů, nás katapultovala, tipujeme, dvacet metrů. Vznesli jsme se po zadních kolech a viděli jenom nebe. Ale naštěstí přistání bylo dobré. Nic jsme neutrhli. A jelo se dál,“ popsal etapu Martin Macík, jenž přesto nakonec doplatil nejen na výměnu poškozené pneumatiky. „Po sto kilometrech jsme jednu měnili. Dali jsme jí ale za pět minut. Pak nás ovšem mírně nás zdržovala auta,“ vysvětlil.
Hlavně díky tomu tak dorazil do cíle zhruba s dvanáctiminutovou ztrátou na vítězného Rusa Mardějeva, který díky tomu Macíka přeskočil o necelou minutu i v celkovém pořadí.
Závodníky v cíli čekal bivak v Ha´il, kde stráví sobotní volný den. Druhá polovina soutěže odstartuje v neděli, kdy je na programu maratonská etapa. A právě ta může o mnohém napovědět…