Martin Macík začal skvěle a v první 50 km dlouhé části se držel na fantastickém druhém místě. Jenže pak po krátkém přejezdu přišla druhá část etapy, která byla pořadateli zkrácena na 150 km, které ale byly pro posádku „Franty“ velmi krušné, začaly totiž potíže. „Hned v úvodu jsme opět hledali bod. Když jsme ho konečně našli, tak jsme se vzápětí zakopali. Po vyhrabání Franty z písku se jelo dál, ale když jsme se dostali k jednomu z kaňonů, byl zatarasený převrácenou buginou. Takže hop ven a obrátit ji na kola, abychom projeli. No, a pak přestalo fungovat řízení,“ popisuje Martin Macík útrapy na trati.

Auto nemohlo zatáčet a tak se ke slovu dostal mechanik Michal Mrkva, který vše za 15 minut opravil a jelo se dál. Ovšem poté se problém objevil znovu, což členy sedlčanského týmu stálo dalších 30 minut. „A když jsme si mysleli, že už to horší být nemůže, tak jsme udělali ještě defekt na pravém zadním,“ doplňuje navigátor František Tomášek. Ještě méně uvěřitelné se zdálo, že i přes všechny nečekané události dojedou do cíle etapy jako třináctí nejrychlejší a celkově udrží krásné čtvrté místo.

Také Jan Brabec si v páté etapě užil své, ale díky vyrovnanému výkonu se stal nejrychlejším českým jezdcem etapy.V konečném hodnocení obsadil 42. místo a úspěšně se mu daří mazat dvouhodinovou penalizaci z první etapy. Celkově teď drží 53. pozici. "Pořadatelé slibovali, že to dneska bude brutál a byl to brutál. Zase jsem netrefil jeden bod a na chvíli se zasekl. Ale s rychlostí jsem spokojený, nejsem unavený, nálada dobrá. Před přejezdem do bivaku jsem si zastavil na pláži, abych si dal količku a těším se na zítřek,“ hlásil po dojetí etapy Jan Brabec, kterého jako vždy neopustila pozitivní nálada.