Na místě nechyběl ani sedlčanský tým Big Shock! Racing. Pilot Martin Macík se tak rozloučil nejen se svým závodním kamionem, ale i doprovodnými servisním vozidly. „Odevzdal jsem klíčky od Karla (pojmenování závodního kamionu pozn. red.) a doufám, že se za měsíc oba sejdeme ve stejně dobré kondici. Nerad ho svěřuji do cizích rukou,“ přiznal pilot, který tentokrát nemusel s ostatními členy týmu absolvovat klasické technické přejímky, protože vzhledem k situaci byly z bezpečnostních důvodů značně omezeny.

TECHNIKA BYLA PŘEDÁNA I S NÁVODY

Už v pondělí brzo ráno vyjela černožlutá karavana ze Sedlčan směr Marseille. „Jel jsem s tátou a táhli jsme Karla na vleku. Během noci ve Francii sněžilo a začalo se solit, což pro závodní techniku není úplně ideální. Řešili jsme i prasklé přední sklo u jednoho z doprovodných vozů. Ale vše se hladce zvládlo,“ popsal Martin Macík.

Až na farmě nedaleko Marseille se závodní kamion postavil na vlastní kola. Tým si tam totiž u přátel pravidelně nechává vlek. A zbytek cesty už tak závodní speciál dojel do francouzského přístavu po svých.

Před odevzdáním vozů mechanici zamkli a zapečetili všechny nástavby. U doprovodných aut také vypnuli velkou řadu řazení, aby s auty nebylo možné jet rychleji než 30 km/h. Ke každému autu navíc připravili návod, jak startovat.

„Hotovo. Čekání v přístavu se protáhlo na několik hodin, ale vše máme úspěšně za sebou. Zbytek přejímek dořešíme v Saúdské Arábii. Karel je připraven na plavbu do Džiddy,“ zhodnotil nezbytný výlet do Francie palubní mechanik sedlčanské party David Švanda.

POSEDLÍ DAKAREM JSOU V PLÁNU I TENTOKRÁT

Těsně před odjezdem týmu do Marseille byl také odstartován předprodej vstupenek na talk show Posedlí Dakarem. Macík a spol. tak bezprostředně po návratu z Dakaru se svými fanoušky opět podělí o čerstvé zážitky. Diváci dostanou možnost sejít se s přímými účastníky závodu, užít si videa z kabiny, ze zákulisí a zeptat se na vše, co je zajímá.

„V únoru nebude možné potkat se ve velkých sálech jako během předchozího ročníku, kdy akci navštívilo přes sedm tisíc diváků. Počet míst bude omezený, ale o to příjemnější atmosféru budou komornější Posedlí Dakarem mít. A řešení máme i pro případ, že by nám PES nedovolil potkat se osobně,“ prozradil s předstihem Martin Macík.

DOBROVOLNÁ KARANTÉNA

Ještě před samotným Dakarem ale celý tým čeká dobrovolná karanténa, která odstartuje 15. prosince. Čas během ní budou jeho členové trávit hlavně se svými nejbližšími rodinami. Pokusí se tak eliminovat pravděpodobnost, že by některého z členů výpravy mohl na jeho cestě na Dakar stopnout pozitivní test na koronavirus. V tuto chvíli jde totiž o jedinou věc, která by mohla plánovanou misi narušit.

Proto se všichni budou snažit o opatrnost, aby nemuseli řešit záložní varianty. Do Džiddy se pak přesunou letadlem, které bude vypraveno pro české a slovenské účastníky závodu.