Právě do nového závodního speciálu vkládá celý tým velké naděje. Tomu odpovídají i ambice samotného pilota, který by při nejmenším rád zopakoval své nejlepší umístění, kterým je páté místo z Dakaru 2018. „Když jsem na posledním tréninku s fanoušky sednul do svého kamionu, cítil jsem se fakt dobře. Měl jsem pocit, že sedím na správném místě a všechno je přesně tak, jak má být. Během závodů letošní sezony jsme se s novým kamionem dobře sžili. A na Dakaru chceme dojet ve zdraví do cíle, ideálně v nejlepší pětce,“ směje se Martin Macík.

Mechanici při stavbě vozu vsadili na jistotu. Nezkoušeli převratné novinky. Všechny díly na novém speciálu jsou otestované a mnoho z nich bylo použito už na Macíkově předchozím autě. „Celý rok jsme ladili nastavení tlumičů a povedlo se nám dostat na krásný výsledek, který je pro posádku hodně pohodlný. Pracovali jsme i s motorem, aby hodně vydržel. U dakarských aut je nejnáročnější vybalancovat právě stabilní výkon, rychlost, odolnost a pohodlí,“ popisuje šéf týmu Martin Macík starší.

Po Rallye du Maroc se na kamionu, který na Dakaru ozdobí startovní číslo 504, měnila převodovka. A upravovala se také spousta detailů, například displeje v kabině pro perfektní přehled palubního mechanika. „V kabině nechybí ani audio, abychom si na přejezdech mohli pouštět hudbu, přidělali jsme si spoustu držáků a kapsiček, aby bylo vše důležité po ruce, vezeme i lyžařské brýle, když by zase vypadlo okno, nebo kamery pro pořizování onboard videí, která jsme slíbili fanouškům,“ popisuje nový mechanik David Švanda.

V dílně i na závodech strávili všichni členové týmu spoustu dní, aby si vše ideálně sedlo. „Za celou naši posádku tímto děkuji našim ženám i malým dcerám za trpělivost a toleranci,“ vzkazuje navigátor František Tomášek, který už si během marocké rally zvládl vyzkoušet navigační novinky.

Velký vtip seslaný na Jana Brabce

Na startu nebude chybět ani týmový motocyklista Jan Brabec, který se Dakaru zúčastní potřetí. Ten považuje uplynulé období, které závodu předcházelo, za jeden velký vtip, který si pro něj někdo nahoře nachystal.

Důvod? Během květnového afrického testování se vážně zranil, když si zlomil nohu, palce na rukou, žebra a sedřel záda. Nemohl tak odjet ani jeden letošní přípravný závod, naopak musel absolvovat několik operací, následně pak vleklou a náročnou rekonvalescenci. Udělal ale maximum pro to, aby Dakar stihl A podařilo se! „Zdá se, že mi zase všechno funguje, jak má. Ale byla to dřina. Dodnes jedu každý den dvojfázové tréninky. Fyzioterapie, posilovna, pilates, motorka. Nabírám rychlost a nechávám hlavu, aby si po zážitcích z pádu zase zvykla na závodní podmínky. Odpočinu si až o Vánocích,“ popisuje Jan Brabec, který se chystá na svůj třetí Dakar. „Pokaždé si musíš dát cíl, já bych se rád umístil mezi nejlepšími pětadvaceti jezdci. A nechci zabloudit,“ říká Brabec a dodává, že má radost z avízovaných změn v dakarské navigaci. „Konečně už nebudu muset vybarvovat roadbook. To jsem nenáviděl. A ušetřený čas prospím,“ plánuje si Jan Brabec, kterého do Saúdské Arábie opět doprovodí tatínek Libor a také nový mechanik Zdeněk Cekr.

Na jezdce určitě čeká další velké dobrodružství. Co konkrétně přinese, ale zatím nikdo netuší. Jediné jisté je, že Dakar 2020 odstartuje 5. ledna v Džiddě, druhém největším městě Saúdské Arábie.