Několik problémů ale skvělý čas

Trať byla extrémě náročná a jezdci ve čtvrtém pokračování nedostali nic zadarmo potvrdili i samotní aktéři. „Takový teror jsme už dlouho nezažili. Pořadatelé nám to udělali pořádně těžké. Ale tak má vypadat Dakar. Navigace je složitá, auta dostávají zabrat, ocitáme se v riskantních situacích. Nebylo to občas příjemné,“ hlásil po příjezdu do bivaku Martin Macík, pilot kamionu Liaz.

Přesto posádka kamionu začala etapu dobře, ale v jejím průběhu přišlo hned několik problémů. V jednu chvíli nám cestu zatarasily Kamazy, které se vzájemně vyprošťovaly z duny. Museli jsme je objet a zapíchli se taky. Abychom se odtamtud dostali, vyjeli jsme přes písečný trychtýř, kde jsme utrhli pravou brzdu,“ přiblížil první problém Macík. Ale to nebylo všechno. „Za chvíli přestaly fungovat i levé tlumiče, pak už nešlo ani dofukovat kola a do cíle etapy zbývalo dalších 100 km. Zároveň byla jízda v poničeném Frantovi stále riskantnější,“ dodává Michal Mrkva. Nakonec se ale posádce podařilo dorazit do cíle a navíc na krásném šestém místě.

Nyní je však řada na mechanicích, kteří musí dát stroj pořádně do kupy, aby byl zcela připraven na další pokračování závodu. Unavení jezdci si naopak zaslouženě odpočinou a pokusí se nabrat další potřebné síly.

Brabec hlásí další posun vpřed

Úvod závodu se povedl i Janu Brabcovi. Následně však přišel problém s navigací a ztráta cenného času. "Ze začátku to šlo výborně, ale pak jsem se zakopal na jednom kontrolním bodě a nemohl ho najít. Bylo nás tam asi pět. Lítali jsme kolem obrovské duny asi půl hodiny. Ani nevím, kde jsem ho nakonec našel,“ popisuje Jan Brabec. Přesto mohl být věčný optimista sedlčasnkého týmu opět spokojen, do cíle dorazil na 45.místě a celkově se posunul na 59. pozici.