Pojede se pouze na území Peru. Co byste řekl k profilu tratí, které budete absolvovat?
Trochu mě sice mrzí, že nepojedeme v Bolívii, kde byly velmi náročné podmínky, což mně vyhovuje, ale nemám rád výmluvy a problém s tím nemám. Ani v Peru to ovšem nebude žádná procházka růžovým sadem. Pořadatelé určitě připraví velmi náročnou trať. Navíc se pojede se na písku a v dunách můžete udělat chybu kdykoliv.

Co od závodu očekáváte?
Nebude to závod, který budou rozhodovat minuty. Pokud vezmu Dakar, který se jel před čtyřmi lety, jelo se pořád rovně a rozhodovala jedna výměna pneumatiky, což není dálková soutěž, ve které si musíte poradit ve všech možných situacích, ať už fyzických, psychických či mechanických. Letos ale tomu bude jinak a na to se moc těším, protože právě tohle dělá Dakar nejtěžším závodem na světě.

Organizátoři připravili i novinku. Pokud někdo ze závodníků vypadne v první polovině závodu, může odstartovat s určitou časovou penalizací i do části druhé. Co na to říkáte?
Za mě jde o jediné negativum, protože v druhé polovině závodu si užívám, že odpadnou pomalejší jezdci, které nemusím pořád předjíždět, a nepráší mi. Ale neřeším to. Dříve tohle bylo nepředstavitelné, ale chápu, že pořadatelé se snaží nalákat větší počet závodníků. Co se týká novinek, je tam ještě jedna. V dunách můžete některé náročné pasáže objet a v závodě pokračovat. Dostanete ale obrovskou penalizaci.

Jak hodnotíte přípravu a dosavadní průběh sezony?
Jsem spokojen. Pro úspěch dělám maximum. Najeli jsme přes deset tisíc ostrých kilometrů, což je opravdu hodně. Myslím si, že tolik naježděno moc soupeřů nemá. Samozřejmě tím trpí auto, které se musí dávat do kupy, protože ho permanentně ničím (úsměv).

Během sezony jste ovšem nepoměřil síly ani s jedním z kamionů. Je to nevýhoda?
Nemyslím si. Je to úplně jedno. Vzájemné měření sil by stejně nic neřešilo. Nikdo nechce odrývat karty. Z tohoto pohledu by se dalo říct, že jsem nejvíce vidět, ale ani tak o mně soupeři nic neví. Důležité bude, jak si povedeme právě na Dakaru.

Kdo budou vaši největší soupeři?
Je nás tam asi dvacet. Mezi největšími soupeře samozřejmě patří ruské Kamazy, ale také Hino, Martin Kolomý a Aleš Loprais.

Budete obhajovat páté místo. Co je vaším cílem pro nadcházející ročník?
Hlavně dbám na zdraví. Nejen svoje, ale celé posádky. Chci dojet do cíle, ale to je jen základ, protože se tam určitě nejedeme svézt, ale jedeme závodit. Asi si tedy dovedete představit, kam až bych chtěl dosáhnout…

Na vítězství?
Chci být co nejlepší. Jedeme útočit na nejvyšší příčky a rád bych zlepšil své loňské páté místo. Auto na to máme, posádku také a teď už jen záleží, jestli na to mám já a bude nám přát štěstí, které hraje opravdu velkou roli. V dunách stačí půl sekundy nekoncentrovanosti, uděláte chybu v řazení a stojíte. Můžete se zahrabat nebo převrátit a rázem ztratíte velké množství času, který budete těžko dohánět zpět.