„Žádný z evropských závodů, které jsme během roku absolvovali, nemá stejnou navigaci, jako je na Dakaru. Kromě Maroka. Tady jedeme podle stejných přístrojů, jaké budou v lednu v Peru. To se pár měsíců před Dakarem určitě hodí,“ vysvětlil Martin Macík.

A právě na sžití s navigačním systémem se zaměřuje i jeho kolega Jan Brabec, který do závodu odstartoval na starém závodním stroji. „Nová dakarka mi přišla v neděli a sotva jsem jí stačil vybalit. Vrhnu se na ní hned po návratu. V závodě se chci soustředit hlavně na navigaci,“ přiznal.

Jezdci se ovšem zároveň musí poprat s velmi náročnou tratí, která ještě během následujících pěti dnů pořádně prověří nejen jejich jezdecké schopnosti, ale také techniku závodních speciálů. „Říká se, že Maroko je náročné na kola. Kamení se střídá s pískem, takže je potřeba hodně pracovat s tlakem v pneumatikách a s rychlostí,“ prozradil Macík.

Jakého výsledku nakonec oba závodníci dosáhnou, se dozvíme následující úterý, kdy by měli dorazit do cíle svého marockého dobrodružství.