„Byly to skvělé časy. Byli jsme parta nadšenců, bez nichž by takovou akci nebylo možné dělat,“ vzpomněl si František Hejnal, duše tehdejších světových
závodů v Ouběnicích. „První závod mistrovství světa se jel v roce 1988 a poslední v roce 1995. Dokonce se v Ouběnicích jezdily až tři závody během jednoho roku, což byl unikát,“ dodal Hejnal.

To byla také tečka za činností ouběnického AMK. Po roce 1989 začaly vznikat restituční nároky zemědělců a oprávněných osob na pozemky. „Někteří majitelé sice byli ochotni nám pozemky půjčovat, ale jejich požadavky byly tak náročné, že nebylo únosné dál závod organizovat,“ mrzelo Hejnala. A tak postupně docházelo k devastaci areálu, některá část byla zastavěna, jiná zarostla stromy.

„Přesto jsem se AMK Ouběnice společně s dalšími dvěma členy snažil držet při životě, aby se jednou mohlo s areálem zase něco udělat.“ Přání Františka Hejnala se nakonec naplnila. AMK se znovu rozšířil o další nadšence, kteří se v areálu pustili do práce. „Museli jsme však vyvinout nemalé úsilí, abychom AMK Ouběnice oživili. Bylo velmi náročné fyzicky i finančně zrekonstruovat budovy, které byly za tu dobu totálně rozkradeny a zničeny. Snažili jsme se udržovat prostor startu a cíle, stejně jako depa, abychom mohli motoristický sport jednou do Ouběnic vrátit,“ řekl František Hejnal, který si je sice vědom, že závody sajdkár, navíc na světové úrovni, už v Ouběnicích neuvidíme, ale jak sám věří, motorky by si v Ouběnicích zase své místo měly najít.

Jak Hejnal přiznal, v areálu počítají v budoucnu se stadioncrossem, free stylem a dalšími podobnými akcemi. Tou první bude už zítra Motoorání. „Jde o setkání motorkářů. K vidění by měly být dvě stovky různých motorek,“ doplnil současný předseda AMK Ouběnice Jakub Mácha. Po příjezdu motorkářů na místo do Ouběnic se všichni vydají na spanilou jízdu přes Nečín, Nový Knín, Dobříš, Svaté Pole zpět do Ouběnic. Pak přijdou na řadu motorkářské soutěže, v nichž diváci uvidí válení sudů motorkou nebo třeba hod pístem do pneumatik. Dojde i k představení sajdkárkrossových veteránů, kteří v minulosti jezdili v Ouběnicích.

Chybět by něměli ani ti, kteří v tomto sportu proslavili Československou a Českou republiku. Připomeňme třeba Josefa Novotného, Humala, bratry Liškovi nebo Hejnala a Přeborovského. Chybět bude už jen slavný Jarda Peták, který zemřel. Pořadatelé zvou všechny příznivce motorismu a věří, že na bývalou motoristickou tradici v Ouběnicích zase naváží.