Organizátoři si pro druhou etapu připravili 460 rychlých a náročných kilometrů. Avšak Martin Macík v nich exceloval. Od začátku se držel v popředí, i když na vedoucího jezdce ztrácel po většinu trati sedm až osm minut. Van Kasterena ale v závěru potkal defekt a tak sedlčanský z velkého manka dost smazal. V cíli z toho nakonec byly dvě minuty a dvanáct vteřin.

„Prostě jsme letěli od samého začátku. Celou etapu jsem si fakt užil. Dejv (mechanik David Švanda) tam ladil pneumatiky, protože to lítalo nahoru dolu. Začali jsme s dunami, byly nádherné. Hned na začátku relativně tvrdé, ale zrádné. Museli jsme mít podfouknuto a letět, jak jen to šlo,“ uvedl Macík v cíli etapy.

Benešovskému rodákovi a sedlčanskému jezdci dělá velkou radost kamion Čenda, který je na letošní ročník, zdá se, perfektně připraven. Mám z něho hroznou radost. Pěkně jsme odskakovali, dojížděli spodky. Hlavně jsme dojeli skoro všechny účastníky, měli jsme skoro všechny před sebou. Pak tam byl fight. Nikdo nás tam nepustil do takové skalky, do které jsme zajížděli,“ řekl Macík. „Technika v pořádku. Mám docela úsměv na tváři, páč Čenda je bez problémů. Nic mu není, i když jsme už párkrát vyletěli a pár ran bylo. Je v cajku. Za mě dobré,“ dodal mechanik týmu David Švanda.

Stejně jako v prologu, tak i nyní se ale Macíkova posádka nevyvarovala drobné chybičce v navigaci a tak chvíli bloudila. „Ztratili jsme se tam decentně. Ferry (František Tománek) se ztratil. Takže jdeme 1:1:1. Prolog – malá chyba, první etapa nic, druhá etapa teď malá chybka,“ zhodnotil Macík.

Po druhé etapě se tak Macík vyhoupl z osmého místa na průběžné třetí pozici. Kategorii kamionů nadále vládne Nizozemec Janus van Kasteren, na něhož jezdec týmu MM Technology ztrácí necelých 22 minut. Mezi oběma piloty je ještě další český zástupce Aleš Loprais, který má před Macíkem náskok bez mála devět minut.