Zastupitelé o finanční podpoře závodu rozhodli na svém pondělním zasedání. „Finanční podpora Rally Příbram je každoročně ožehavým tématem. Ačkoliv se Komise pro mládež, tělovýchovu a sport staví k podpoře negativně, převládá v zastupitelstvu názor podporovat závod, jenž k městu neodmyslitelně patří. Při jednání jsem navrhl v letošním roce závod podpořit částkou dvou set tisíc korun, což zastupitelé odsouhlasili,“ uvedl v tiskové zprávě starosta Jan Konvalinka.

„Je to super! Jde o nejvyšší podporu, kterou jsme od vedení města Příbram dostali, takže jsme maximálně spokojeni. Chtěl bych poděkovat panu starostovi, paní místostarostce, panu Švendovi, panu Královi a všem dalším zastupitelům, kteří nás podpořili,“ prohlásil šéf organizačního výboru Petr Šefr.

Jeho tým však stále nemá zdaleka vyhráno. I nadále ho čeká ještě hodně práce, aby zajistil všechny nutné finance. „Rozpočet pořád nemáme naplněný. A tak bych i touto cestou rád oslovil případné zájemce o spolupráci. Pokud se nám nepodaří v celkem krátké době zajistit zbytek financí, budeme nuceni závod, bohužel, zrušit,“ řekl jasně Šefr. „V dnešní době poznamenané koronavirem je velmi složité najít partnery a sehnat finanční prostředky. O to více nás těší, jak se zachovali zástupci města,“ poznamenal.

Kvůli nedostatku financí se Rally Příbram neuskutečnila už v roce 2019. V loňském roce se opět vrátila na scénu, přestože její konání dlouho držela v nejistotě pandemie koronaviru. Letošní 41. ročník tradičního podniku je naplánován na 23. a 24. července. Pokud se závod uskuteční, stejně jako minulý rok se nebude jednat o jeden z podniků republikového šampionátu, ale půjde o součást Rally Sprint Serie.

„Naším cílem bylo vrátit se zpět do mistráku. Bohužel, náš hlavní partner Bohemia Drive, se kterým jsme v loňském roce uzavřeli tříletou dohodu, začal mít určité problémy, takže z našeho společného plánu nakonec sešlo. Museli bychom sehnat minimálně o jeden milion více, což bylo nereálné, proto jsme to vzdali,“ vysvětlil Petr Šefr.

Vítězství z roku 2020 bude v případě konání obhajovat posádka Petr Semerád a Jiří Hovorka (Škoda Fabia R5). Na druhém místě tehdy po osmi rychlostních zkouškách v celkové délce sedmdesáti kilometrů skončili Martin Vlček s Karolínou Jugasovou (Hyundai i20 R5), na třetím Roman Odložilík s Martinem Turečkem (Volkswagen Polo Gti R5).