Zatímco většina národa dospávala příchod nového roku, pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Davidem Švandou a dalšími členy týmu hned 1. ledna brzy ráno vyráželi na pražské letiště Václava Havla, odkud odlétali do Saúdské Arábie. V Yanbu totiž čekala na vyzvednutí veškerá týmová technika včetně továrního kamionu Čendy. „Vydali jsme se hned, jak to šlo. Až na pár drobností přečkala technika cestu v pohodě. Čendu jen trochu opucujeme a je připravený závodit,“ popisoval shledání s kamionem David Švanda.

Posádka kamionu Čenda chce na Rallye Dakar opět bojovat o nejvyšší příčky
V Čendovi ponorka nehrozí. Rozhoduje většina, i když jsem proti, tvrdí Macík

V Saúdské Arábii se nejede poprvé, všichni už mají tedy nacvičené představení s názvem “sežeň co nejrychleji místní SIM karty“, které se letos ukázalo jako oříšek. Dobrá věc se ale podařila a oranžovo-černý konvoj se tak mohl vydat na 380 kilometrů dlouhý přejezd do bivaku v Alula, kde na něj již čekal vyhrazený prostor v blízkosti dalších kamionů, které se letošního Dakaru účastní.

Ještě před startem Dakaru se Čenda s posádkou podíval poprvé do terénu v rámci privátního testu a absolvoval administrativní a technické přejímky. Trasa testu vyměřená na 26 kilometrů vedla rovným, kamenitým terénem. Byla na ní hlavně příležitost vyzkoušet nejen odolnost kamionu, ale také navigaci.

„Čendu jsme hned ráno pořádně protáhli a všechno funguje, jak má. Taky František se zahřál, protože jsme mohli otestovat i navigaci. Přejímky po skončení testu pak byly jen formalitou, většina se zvládla v Barceloně, takže jsme připravení a těšíme se na start!“, hlásil těsně před začátkem nového ročníku Macík.