A úspěšně, přestože mu jen o kousek uniklo vysněné umístění v nejlepší desítce. Sedlčanský pilot totiž v konkurenci více než čtyř desítek soupeřů dokončil závod na jedenácté příčce. „Měl jsem radost, že jsem v Polsku nebyl jen do počtu, protože jet s kamionem závod osobních aut není obvyklé, je to zajímavá zkušenost,“ ocenil, ačkoliv soupeři měli v mnoha ohledech navrch. „Osobáky jsou menší a lehčí, takže v některých úsecích o dost rychlejší. My zase máme větší výkon. Ale trať jsme si museli na pár místech trochu rozšířit, abychom vůbec projeli,“ líčil

Přesto se v závodě, který byl rozložen do dvou dnů neztratil. „Hlavně nás potěšilo, že nový kamion dokáže jet neskutečnou kudlu. Pořád si na něj zvykáme a nepřestává nás příjemně překvapovat,“ prohlásil spokojený Martin Macík, který se ale hodně nadřel.

Páteční prolog byl sice spíše brán jako podívaná pro fanoušky, ovšem v sobotu čekaly na závodníky dvě etapy o délce 220 kilometrů, které byly velmi náročné. „Jelo se v dost hlubokém písku a byla to brutálně rychlá a namáhavá trať, plná prudkých zatáček. Plyn, brzda a díry. Takže sobotní jízda mě fyzicky dost zrušila,“ přiznal Macík.
A nebyl sám. Hodně práce měl i navigátor František Tomášek. „Závod byl tentokrát extrémně těžký i na navigaci, spousta zatáček, stopy vedly úplně všude, někteří závodníci se zamotali tak, že nebyli schopní závod dokončit. I my jsme udělali dvě chybičky, ale pokaždé jsme se rychle našli,“ popsal Macíkův kolega.

Přesto si celá posádka, kterou doplňoval ještě mechanik David Švanda, závod užila. „Byla to ale krása,“ shodli se všichni tři, kteří byli spokojeni i s konečným umístěním. „Dojet na jedenáctém místě mezi všemi auty není špatné,“ vyjádřil za celý tým spokojenost Martin Macík.

Závod byl pro členy sedlčanského týmu rovněž další přípravou na Dakar 2020, který se nově pojede v Saudské Arábii. „Polsko nám před Dakarem určitě hodně dalo. Pořád je sice ještě potřeba doladit několik detailů, ale od toho jsme tady,“ podotýká Macík. „Potřebujeme ještě zapracovat na ovládání řazení a řízení, je třeba poladit i stěrače. A polskou jízdu odnesla také střecha kamionu. Když v rychlosti okolo sto dvaceti kilometrů za hodinu vletíte do zarostlé díry, kam se vejde sotva osobní auto, nezůstane to bez následků,“ uvedl pilot, který se už teď těší na další závod, kterým bude v říjnu Rallye du Maroc.