Pivovar přihlásil do mezinárodní soutěže a nabídl porotě i návštěvníkům k degustaci dvě značky – kromě Démona se o jejich přízeň pokoušelo ještě pšeničné svrchně kvašené pivo, které pivovar na tuzemském trhu prodává pod značkou Markýz.

„Úspěchy v celostátních degustacích, které sklízí Démon, nemají v historii našich značek piv obdoby," upozornil ředitel pivovaru Pavel Bekeni. „Sérii medailí odstartoval loňský ročník Táborských pivních slavností, kde získal třetí místo. To jsme považovali v obrovské konkurenci 700 vzorků ze 154 pivovarů jako velký úspěch. Vyhrál pak i další celostátní soutěže, do kterých jsme se loni přihlásili a jak se zdá, letos ve vítězném tažení ještě pokračuje," dodal. Ředitel Bekeni poznamenal, že na Příbramsku a Benešovsku, které patří k ekonomicky slabším oblastem, sice u fajnšmekrů má Démon také dobrý zvuk, ale nosnou značkou v regionu je pro pivovar Vévoda.

Na otázku, jak si vysvětluje, že déle vyráběná značka se zviditelnila na prestižních soutěžích až v poslední době, zareagoval: „Démon bylo vždy dobré pivo, nyní mu však věnujeme zvláštní péči. Kvalitu jsme si doslova vypiplali. Důležité jsou sice suroviny a voda, ale musíte mu dávat víc. Musíte ho hladit, povídat si s ním a ono vám to vrátí." Bekeni připustil, že jeho slova sice zní jako velké klišé, ale trvá na nich. „Obecně platí, že na všem, co člověk dělá s láskou, je to znát," dodal. Ředitel ví, že vítězné tažení Démona nemůže být nekonečné. Přesto plánuje, že v červnu s ním zabojují na Českém pivu a na podzim se přihlásí se na Slavnosti piva do Žatce. Marie Břeňová