Slaví i úspěchy na domácím trhu. V loňském roce prvně pivovar uvařil nealkoholické pivo Střízlík s charakteristickou chmelovou hořkostí. Ohlasy spotřebitelů jsou podle vedení podniku vynikající, a tak budou moci v létě řidiči hasit prvně žízeň i chutným nelkoholickým pivem z Březnice.

Letos, kdy pivovar oslaví 505 let, se mu podařilo opět uspět v odborné degustační soutěži na 21. reprezentačních slavnostech piva v Táboře s pivem Herold Bohemian Granát Lager. Jedná se o 14procentní polotmavé speciální pivo. V anonymní degustační soutěži ve své kategorii z 37 vzorků piva se probojovalo do finále Zlaté pivní pečeti 2011 a získalo 1. místo, kterým je Zlatá pivní pečeť 2011.

Degustátory zaujalo i další březnické pivo – Herold Bohemian Wheat Lager. V tomto případě jde o 12procentní světlé kvasnicové pivo. Z celkem 33 vzorků získalo 3. místo, tudíž Bronzovou pivní pečeť 2011. Soutěže se v jednotlivých kategoriích účastnilo více než 53 pivovarů z České i Slovenské republiky, Polska, Rakouska, Belgie, ale i Německa a z Ruska.

Pivovar letos dokonce získal i prestižní ocenění Potravinářský výrobek Středočeského kraje za rok 2010, a to za dva výrobky - Herold Bohemian Black Lager a Herold Bohemian Wheat Lager. V února pak převzal pivovar cenu za 2. místo v kategorii nejhezčí etiketa roku 2010 od Generální rady klubů sběratelů pivních kuriozit. Březnický pivovar dosáhl v loňském roce výstavu 11 330 hektolitrů. Oproti loňskému roku si polepšil o jedno procento. Tržby se zvedly na 19 milionů korun ze 17.

„V době, kdy již druhým rokem klesá spotřeba piva v České republice, je nutné podporovat export,“ řekl Deníku ředitel pivovaru Tomáš Kopřiva s tím, že díky vývozu piva do zahraničí výstav v loňském roce nepatrně stoupl.

Herold se zaměřuje na zahraniční trh už delší dobu. V nedávné minulosti byla dokonce majitelem společnost Pivovar Herold Březnice Holdings USA, ovládaná americkými finančními fondy. Kvůli špatné ekonomické situaci však došlo k prodeji. „Nově jsme vyvezli pivo do Vietnamu, tam putoval kontejner pšeničného piva Herold. Na náročné skandinávské trhy vyvážíme hlavně speciální piva, granátovou čtrnáctku, tmavou třináctku a pšeničný kvasnicový ležák Herold. Než si zahraniční zákazník koupí naše pivo, je potřeba udělat spoustu práce a ne vždy každý obchodní kontakt vede ke kýženému výsledku. I ze zahraničí je velký tlak na cenu. Pomáhá nám, že naše piva získávají pravidelně ocenění v degustačních soutěžích. To dokáží naši zahraniční partneři dobře prodat,“ zhodnotil úspěchy pivovaru jeho ředitel Tomáš Kopřiva.

Pivovaru Herold se otevřely trhy také v Rusku, Irsku, Švédsku, Finsku a na Slovensku. Zahraniční trh je velkým lákadlem a skýtá velké možnosti. Problém je podle Kopřivy v ceně piva. Náklady na výrobu zvyšuje skutečnost, že se v Březnici pivo vaří klasickou metodou. „Nám to pivo skutečně zraje, my nemáme europivo, kde náklady jsou jednodušší, protože ho v pondělí navaří a v pátek už stáčí,“ podotkl Kopřiva.

Pokud by pivovar vařil více piva, musel by ho více dodat obchodním řetězcům, ovšem za nižší cenu. Tím by podle ředitele jedině prohloubil ztrátu.