Obě jsou respektovány nejen jako virtuosky. Fialová je také mimo jiné ředitelkou Jihočeského komorního festivalu, zakladatelkou Mezinárodní violové soutěže Oskara Nedbala v Praze a vyučuje hru na violu na Pražské konzervatoři. A Káčerková, jež vedle cembala mistrně ovládá rovněž varhany, je zakladatelkou a dramaturgyní Mezinárodního hudebního festivalu Johanna Caspara Ferdinanda Fischera a Karlovarských varhanních večerů; působí rovněž jako ředitelka Karlovarského symfonického orchestru. V úterý společně v Příbrami nabídnou program zaměřený na interpretaci gambových sonát Johanna Sebastiana Bacha. Vedle tří Bachových děl zazní ještě skladby od trojice dalších autorů: Marcela, Fischera a Corelliho.

Vstupenky na vystoupení interpretek, které u nás představují špičku ve svých nástrojových oborech, věnovala čtenářům Deníku Středočeská centrála cestovního ruchu. Dva lístky může snadno získat ten, kdo ve správnou chvíli pošle na adresu antonindvorak@denik.cz stručný e-mail o dvou slovech: stačí do předmětu zprávy napsat: „Chci vstupenky.“ Získá je ten, jehož e-mail dorazí ve shodě s datem konání koncertu – tedy jako 16. v pořadí. Vstupenky, které mají elektronickou podobu, výherce obdrží e-mailem bezprostředně po vyhodnocení.

Hudební festival Antonína Dvořáka Příbram nabídne do počátku června ještě dalších šest koncertních večerů na různých místech ve městě včetně ambitů Svaté Hory, ale také v Březnici a na Vysoké u Příbramě. Na 29. května je pak v Příbrami ohlášena rozsáhlejší open air akce nazvaná Den s Antoninem Dvořákem; v tomto případě se vstupem zdarma. Svátek klasické hudby pak ještě završí festivalový epilog ve dnech 8. a 9. září, a to v Třebsku a v Památníku Antonína Dvořáka na Vysoké.

Jednotící téma letošního ročníku zní: Moudro v nás. „Vzniklo velmi spontánně,“ připomněla ředitelka festivalu Albína Dědičík Houšková. S tím, že právě hudba může pomáhat hledat cestu k nadhledu, porozumění a snad i lásce – jak k druhému člověku, tak k sobě samotnému. „Každý z nás pociťuje v posledních letech stoupající tlak médií, snahu o manipulaci s lidmi prostřednictvím nekonečného množství zaručených zpráv a názorů. Je až s podivem, kolik absurdních myšlenek našlo své zastánce. Tato doba je náročná a těžko pochopitelná. A bolestná,“ poznamenala ředitelka festivalu. Právě proto je prý třeba „připomínat si moudro, které vycizelovalo v centrifuze času“.