Nejvíce práce v souvislosti s počasím měli hasiči na Benešovsku (dokonce s 88 zásahy!), na Příbramsku a na Praze-východ. S rozedněním a ránem začaly přicházet další žádosti o výjezd k poskytnutí technické pomoci – přičemž hasiči očekávají, že následky bouřky je budou intenzivně zaměstnávat ještě během dopoledne.

Řádění živlů také přidělalo spoustu práce energetikům. Bez elektřiny v noci zůstaly desítky tisíc odběrných míst. Ještě ráno společnost ČEZ Distribuce evidovala v kraji 38 poruch na vysokém napětí. Nepostiženějšími regiony se staly Benešovsko a nejbližší okolí hlavního města.

Zatopený viadukt v Pelhřimově.
Silné bouřky vydrží v Česku až do pátku. Hrozí rozvodnění řek

Rovněž na železnici přineslo počasí řadu komplikací. Dokonce kvůli nánosům bahna a kamení v kolejišti byla uzavřena trať u Vraného nad Vltavou na Praze-západ, což postihlo provoz regionálních linek S8 a S88. Naštěstí jde o oblast, kde cestující mohou využít jako náhradu několik pravidelných linek autobusů a zčásti i vlakovou linku S9 z Čerčan na Benešov. I tak vyjely rovněž náhradní autobusy, a to dokonce ve dvou větvích: Praha-Zbraslav – Vrané nad Vltavou a Praha-Zbraslav – Měchenice – Davle.

Vlaky se zastavily rovněž na benešovské trati; právě zmiňované S9. Kvůli stromu spadlému na elektrifikovanou trať zůstal zhruba ve stejné době neprůjezdný úsek Senohraby–Čerčany. Zavedena byla náhradní kyvadlová doprava s tím, že kvůli omezenému počtu autobusů nelze zajistit zajíždění k zastávce Čtyřkoly. Následně se podařilo obnovit průjezd alespoň po jedné koleji dvoukolejné trtati. Když spadlý strom zastavil provoz na trati Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov, autobusy už nebyly k dispozici vůbec: náhradní dopravu se zajistit nepodařilo.

Ilustrační foto
Popadané stromy, čerpání vody. Hasiče zaměstnala noční bouřka

Větve v trolejovém vedení omezily provoz také na velmi vytíženém železničním koridoru v úseku Úvaly – Český Brod. Jedna kolej sice na dvoukolejné trati zůstala v provozu, avšak rychlíky i osobní vlaky nabíraly citelné zpoždění. Na lince S1 navíc osobní vlaky ve směru na Kolín nemohly zastavovat v Rostoklatech a Tuklatech.

Spadlý strom také časně ráno dočasně zastavil železniční provoz v úseku Katusice – Mladá Boleslav, problémy se železnici nevyhnuly ani na Kolínsku u Peček či na Kutnohorsku v úseku Kácov – Ledečko a na pomezí Příbramska s jihočeským Píseckem na spojnici Březnice – Mirovice. Před sedmou ranní se pak ještě zastavily vlaky na trase Beroun – Hýskov; tam však šlo o důsledek sražení člověka.

Také autobusy kvůli stromům spadlým na silnice nabíraly zpoždění i v desítkách minut. To trvalo ještě během dopravní špičky čtvrtečního rána.