Méně vagónů ale neznamená méně místa k sezení. Například ve čtvrtek odpoledne z rychlíku R717 „Lužnice" vystupovalo z prvního vagónu na benešovském třetím nástupišti přibližně dvacet lidí, nastupovala ve směru do Tábora zhruba polovina. Přesto v kupé, kterých je ve voze deset, cestovali průměrně tři až čtyři pasažéři.

Část dálkové frekvence totiž dala přednost novým expresům, v nichž se žádný příplatek neplatí a které mezi Prahou a Českými Budějovicemi staví pouze v Táboře, čímž se podstatně zkrátila cestovní doba.

Osm párů expresů ČD mezi Prahou a Českými Budějovicemi projíždí v pracovních dnech přes Benešov. Čtyři jedou až do Lince, jeden do Českého Krumlova. O víkendech přes region zamíří expres Arriva do Nové Pece. Od 5. června do 29. září pojede denně.

„Já jsem jel ráno rychlíkem do Budějovic. Bylo v něm volno, jen trochu chladno. Nazpátek také, ale tepleji. Nejlepší bylo, že v Olbramovicích zastavil vlak u druhého nástupiště přímo proti motoráku, do něhož jsem přestupoval, tak jsem nemusel do podchodu," liboval si důchodce Antonín Maryška.

„Jen mi vadí, že ty všechny moderní vagóny s klimatizací dali na vlaky do Rakouska a na rychlících zůstaly ty staré. Ale i ty jsou dobré," dodal senior.

Nezvyklý způsob střídání

Rychlík z Prahy do Veselí nad Lužnicí doprovázela průvodčí Lenka Suchanová. „Pohoda," odpověděla na otázku, jak to s novým grafikonem na kolejích klape. „Jen strojvedoucím na elektrikách se nezdá nezvyklý způsob střídání na lokomotivě," naznačila.

Podobné rošády si povšimli také cestující na lokální trati z Olbramovic do Sedlčan, kde se odpoledne motorové vlaky křižují ve Štětkovicích. Přitom si zároveň vymění místa i strojvedoucí.

Čtěte také: Z Benešova vyjíždí do Prahy více zastávkových vlaků