V pondělí schválili koordinační smlouvu mezi středočeskou správou a údržbou silnic a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD) v rámci investorské přípravy akce nazvané II/105, přeložka k sjezdu z D3 u Hostěradic. S budoucí dálnicí bude tato komunikace spojovat například obyvatele Kamenného Přívozu nebo Týnce nad Sázavou.

Ilustrační foto.
Postavit nový most vyjde levněji než nahradit dlažbu asfaltem

Na středočeský úsek dálnice D3 si ale motoristé ještě počkají. Stavět by se mělo začít za tři roky; v roce 2021. Při úterní návštěvě členů vlády na jihu Čech to uvedl ministr dopravy v demisi Dan Ťok (za ANO). S tím, že budoucí dálnice mezi Pražským okruhem a Táborem je rozdělena na pět samostatných úseků – přičemž stavět by se měly všechny současně. Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa, který byl na výjezdu společně s ministry, připomněl, že nyní se do projektu D3 zanášejí změny, jež vzešly z jednání s představiteli obcí podél trasy (například protihlukové valy, ale dokonce i prodloužení tunelu).

Ještě do konce letošního roku plánuje ŘSD podat žádost o územní rozhodnutí. Lze očekávat protesty ekologických aktivistů bojujících za zachování nedotčenosti oblasti Posázaví. Podle Kroupových slov se aktuálně někteří majitelé pozemků snaží bránit provádění hydrogeologického průzkumu.

Komplikace provázejí podle Ťokových slov dostavbu dálnice D6, dlouho očekávanou na Rakovnicku. Termín dokončení v roce 2026 ministr označil za „napjatý“ – přičemž naznačil, že stihnout práce by se také nemuselo podařit.

Přívoz Holešovice – Štvanice – Karlín.
Obecní přívozy chce kraj začlenit do Pražské integrované dopravy