Pokračovat v již dříve započatých opravách se bude na silnicích I. třídy i na dálnicích, připomněl Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). Zmínil v té souvislosti opravu východní části dálničního mostu na Pražském okruhu přes Chlumeckou ulici v oblasti Černého Mostu na východním okraji hlavního města – či západně od metropole práce na dvou dálničních mostech na D5 u Chrášťan na Praze-západ.

Návrat prací na známá místa

Na Příbramsku se bude opět pracovat na hlavním tahu I/4, kde zbývá dodělat pět kilometrů mezi Chrašticemi a hranicí s jihočeským Píseckem, stavební ruch se také v regionu objeví na dalších úsecích silnice I/18 v okolí obce Dublovice; konkrétně mezi Líchovy a odbočkou na Břekovu Lhotu. „Kontinuálně se dle možností s ohledem na klimatické podmínky pracuje stále na mostě v Příbrami na silnici I/66,“ uvedl Buček k dění na silnici spojující kruhový objezd u Dolejší Obory s výjezdem směrem k Milínu a silnici I/4.

Ilustrační foto.
Kvůli koronaviru nemusejí vyjet stovky autobusů. Včetně spojení s Prahou

Slova hovořící o pokračování v práci, pokud to počasí dovolí, se týkají i silnice I/27 v Jesenici na Rakovnicku. „Dokončit musíme také opravu zbývajícího úseku silnice I/9 z Liběchova na Želízy,“ zabrousil dále Buček na Mělnicko. A upozorňuje rovněž na chystané dokončení oprav na silnici I/38 při pomezí Kolínska a Kutnohorska.

Opravy i zcela nové stavby

Z rozsáhlých oprav, které se ŘSD podařilo loni dokončit, Buček vyzdvihl především práce na dálnici D8 v blízkosti Prahy za bezmála 360 milionů bez daně, ale i oživení odpočívky Studený u D1 při pomezí Benešovska a Vysočiny. Bylo toho však mnohem víc. Ve Středočeském kraji a v Praze ŘSD spravuje 669 kilometrů silnic I. třídy, 361 kilometr dálnic a celkem 670 mostů – přičemž v rámci oprav a rekonstrukcí na nich bylo loni sedm desítek větších staveb.

Lesy v okolí obce Jelen.
Drahý, či žádný. Geologové varují, že ve středních Čechách dojde stavební písek

Za zhruba dvě miliardy korun bez DPH se podařilo opravit 50 kilometrů vozovek; dále došlo na odvodnění, opěrné zdi, tunely na Pražském okruhu i na téměř tři desítky mostů; některé byly zcela nově postaveny. Nově se také budovaly protihlukové stěny u D1 a Pražského okruhu.

Sloužit mají začít tři obchvaty

„Mimo oprav probíhala v roce 2021 také výstavba tří obchvatů s celkovými náklady 1,15 miliardy korun bez DPH,“ upozornil Buček. S tím, že do provozu mají tyto stavby být uvedeny letos ve druhé polovině roku. Konkrétně se jedná o obchvat Církvice na silnici I/38, obchvat Olbramovic na silnici I/3 a druhou stavbu obchvatu Mělníka, kde jde o silnice I/9 a I/16.